Senaste nytt

Buy Miles Alaska Air

rob74

Medlem
Jag hade gått och funderat om jag skulle köpa mer Alaska-miles eller ej innan detta dök upp (framförallt funderat på om jag skulle köpa Alaska eller USDM just nu...), så blev lite grinig när jag läste att det inte skulle gå.
För ett par dagar sen så gick jag dock in på sidan för att köpa poäng, och kunde inte se någon info där om att det bara skulle funka med amerikanska kort, så jag testade att gå igenom köpprocessen, vilket funkade utan problem. Eftersom man inte får bekräftelse på köpet direkt så tänkte jag dock att jag kanske skulle få mail lite senare om att det inte funkade med mitt kort.

Nu ikväll så fick jag dock mail om att mina köp hade gått igenom. Just denna aktuella kampanj som de har går ju tyvärr ut idag, men det är ju fortfarande några timmar kvar på 15 mars i Alaska, så är du intresserad av Alaska-miles så kan det vara värt att testa.

(jag betalade med mitt SAS AmEx)

Intressant!
Köpte lite miles nu, så får vi se vad som sker...
 

rob74

Medlem
Kan härmed bekräfta att jag idag har fått in poängen jag köpte till mitt konto!
Har dock ännu inte fått något mail angående köpet från dem.
 

Thornado

Medlem
Nu har jag en massa Alaskamiles, så nu blir det hursomhelst inga mer köp innan jag faktiskt bokat nån resa med de jag har.

Måste kanske försöka hitta nån kompis som vill hänga med jorden runt i F. :)
 
Funderar på att skriva in mig i Alaska Mileage Plan. Hur går det för er som har poäng att växla in mot resor. Finns det bra resor att hitta? Nu när USDM är borta kan tycker ni att Alaska kan vara ett alternativ? Jag tycker dom har bra partners i både OW och Skyteam.
 

agehall

Medlem
Det är väl inget fullgott alternativ till USDM (som var lite för bra för att vara sant!) men det är väl inget dåligt program heller om man mest är ute efter att ta ut awards.
 
Toppen