Senaste nytt

Buy Miles Alaska Air

Ormen

Medlem
Och Alaska skyller på resenärer som utnyttjar systemet :p

@henrik l, om det är just Emirates First Class du vill flyga så är tydl JAL fortfarande lönsamt. Vet inte om du sett, men OMAAT postade en guide i går. Visserligen något omständigt men nöden har kanske ingen lag ;)
 

Dr. Miles

Expert
:mad::mad::mad: Då blir det tillbaka till gå med planeringen av sommarresa -17. Men Usa-Europa är fortfarande oförändrat och det ska ju gå att flyga 380 mellan JFK-MXP.
I så fall skulle jag hellre använda Alaska Airlines miles på Cathay Pacific än på Emirates.

Emirates: mellan Nordamerika - Europa
Screenshot20160401_02 AS.png



Cathay Pacific: mellan Europa - Hong Kong
Screenshot20160401_03 AS.png


Europe Awards - Alaska Airlines Mileage Plan™
 

henrik l

Medlem
Och Alaska skyller på resenärer som utnyttjar systemet :p

@henrik l, om det är just Emirates First Class du vill flyga så är tydl JAL fortfarande lönsamt. Vet inte om du sett, men OMAAT postade en guide i går. Visserligen något omständigt men nöden har kanske ingen lag ;)

Aha, det där öppnade ju möjligheter, tack och bock. Sitter på tillräckligt med Starwoodpoäng:) Men det lär inte bli någon överföring förrän strax innan det är dags att boka.

I så fall skulle jag hellre använda Alaska Airlines miles på Cathay Pacific än på Emirates.

Ser att jag var lite snabb. I första versionen på Loyalty Lobby visade man inga ändringar för USA-Europa, men jag ser ju nu att det är ändrat hos Alaska.
 
Toppen