Senaste nytt

BusinessClass.se testar Qatar Airways nya business class på Boeing 787 Dreamliner

henrik l

Medlem
<blockquote><strong>jsn;36269 wrote:</strong> Vad är seat pitch? 78"?</blockquote>
<br />
78 tum. Hur man mäter vågar jag inte svara på. Med med tanke på att det ligger på drygt 30 tum i ekonomi lär man mäta någonstans från sätets framkant till någonstans på framförvarande sätes bakkant. Den som vet mer får ge exakt definition:)<br />
<br />
Edit: <a href="http://www.aerospaceweb.org/question/planes/q0276b.shtml" rel="nofollow">Hittade en länk.</a>
 

JonW

Medlem
Länken visar ju den klassiska definitionen på seat pitch.<br />
Men jag har en känsla av att man använder en annan mätmetod när det gäller s k "Staggered seats" , fiskben och V-konfigurationer. Man redovisar ju i regel 60-80" för dessa, och jag har svårt att tro att man kan få det med den klassiska mätmetoden, oftast blir det ju inte långt mellan skallarna även om man ändå får allt benutrymme man behöver.
 
<blockquote><strong>bL0m;36159 wrote:</strong> Väljer allt fler flygbolag att höja ribban för First class upplevelsen med att erbjuda Suiter för sina First class-resenärer?</blockquote>I alla fall inte BA, som envisas med att proppa 14 stolar i New First kabinen i nosen på deras 747:eek:r.
 

EricT

Medlem
BA känns braiaf. 14 är inte för mycket utan lagom.Oftastär det kanske 8-10 stolar upptagna så det spelar egentligen ingen roll.
 
Toppen