Businessclass.se slår SAS incheckning på fingrarna

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Zniper, 20 December 2016.

1. Zniper

Zniper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kastrup i morse. Ska flyga Kastrup-Frankfurt-Shanghai-Bangkok-Phuket. Checkar in hos SAS Gold/Business eftersom dom flyger 1a sträckan.
    Jag märker att kvinnan i check-in har problem med något för hon slänger/skriver ut 4 olika baggagetaggar. Hon ringer dit en kollega och jag frågar vad som är problemet. Vi lyckas inte skicka dit baggage hela vägen till Phuket bara till Shanghai säger hon.
    Detta var jag redan förberedd på tack vare en tråd som jag läst här på businessclass.se! Jag vet säger jag och skickar en tacksamhetstanke till BC.

Ps jag fick inte mitt fina Lufthansa First Class etui (FCT fixade) för såna har dom inte enligt check-in Ds.

kexxcream gillar detta.
  2. Granström

Granström Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Arlanda i somras när jag skulle till Edinburgh:
    Ser en flygplatskod jag inte kände igen på bagagetaggen, MAH.
    Antog att det var Manchester, och frågade om de ändrat i bokningen.
    När mannen i check-in säger nej, och när jag kom ihåg att flygplatskoden för Manchester är MAN och börjar fundera på varför de inte bokade om mig via London eller någon Star Alliance hubb i Europa istället så började varningsklockorna ringa.

Visade sig att mannen var ny på jobbet och att han hade scannat in mitt pass fel, och istället checkat in föregående resenär igen!

Hade jag inte läst allt för många trådar här hade jag aldrig noterat att någonting var fel!
    Så tack för att ni är lata och inte orkar skriva mer än tre bokstäver ibland! ;)

blobloblo gillar detta.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, fram för fler flygplatsförkortningar här i forumet så MAN lär sig, dock gärna med en ordlista längst ned i inlägget så man slipper googla.

MAN: Manchester, UK

Granström gillar detta.
  4. TasselT

TasselT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    MAH: Menorca

Granström gillar detta.
  5. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var också förberedd att bagaget endast skickas till Shanghai men så checkar agenten det hela vägen till Hong Kong :eek:
    ARN-CPH-PVG-HKG
    ARN: Arlanda
    CPH: Köpenhamn
    PVG: Shanghai
    HKG: Hong Kong

6. Zniper

Zniper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I FCT sa min concierge att om jag hade checkat in med THAI (som jag ska flyga från Shanghai med) så hade bagaget skickats hela vägen.
    Kanske funkade för dig för att du åkte SAS? hela vägen?

7. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket möjligt, positivt överraskad iaf!

Zniper gillar detta.
  8. Lasse H

Lasse H Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man lär sig en hel del här på BC, har flugit mycket men aldrig engagerat mig så i min flygningar som det görs här:) Men många bra tips kan man få har jag redan sett!

Granström, jumbooze, blobloblo och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!