Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.

Big Birger

Medlem
Sala VIP Costa Blanca-loungen på Flygplatsen i Alicante är en väldigt trevlig kontrast till temperaturen och ljudnivån i avgångshallen.

Glest med folk, och en hel del att välja på bakom disk. Min spanska är tyvärr helt obefintlig så jag fick peka och chansa på vad som var vad.

Jag kom in med Priority Pass.

6911C0D6-6080-4893-8390-505D8F585548.jpeg
 
ARN SAS loungen i dag är det @IPC_Mataveri som har vunnit att få resa med mig, vi skall åla LX1255 till ZRH och sedan skall vi till BCN med LX1954, givitvis skall vi besöka Tapas Baren ”Morsans” dels för att inmundiga hennes utbud samt boka bord till nästa månads Barcelona resa, tänk det är 23/månader senast vi var där.

Nästa veckas resa går till MAD och då har jag lottat ut hela tre medresenärer i den stora resenär yran som skall få resa med mig.

Det var ingen leverpastej i loungen i dag till @IPC_Mataveri stora sorg.

Visa bifogad bild 121551
Vi ses hos morsan den 30e :)
 

Tomas E

Medlem
Hälsningar från Galleries First på Heathrow T5. Snart ett år sedan mitt senaste besök här.

Visa bifogad bild 121561 Visa bifogad bild 121562
Av nyfikenhet, hur lång tid tog det för dig att få dina beställningar? Var där igår kväll, och tyckte att det tog längre än någonsin tidigare att få serverat, trots att stället inte var överfullt. Inte för att de brukar vara blixtsnabba, men så här lång tid brukar det inte ta! Min beställning av ”huvudrätten” (inkl ett glas rött och en vatten) tog nära 30 min att få! Det fick till sist bli en ”walkout” på brownie och en rom som inte dykt upp på över 15 min, eftersom BA då hävdat ”gate open” i drygt 10 min på min flight. När man inte har incheckat bagage vet man ju aldrig hur länge de väntar… :rolleyes: Hade ärligt talat inget dåligt samvete över att jag övergav dem, såg en dryckesbeställning några minuter innan jag gick som verkade vara offer för samma fenomen.
 

Jonas C

Medlem
Av nyfikenhet, hur lång tid tog det för dig att få dina beställningar? Var där igår kväll, och tyckte att det tog längre än någonsin tidigare att få serverat, trots att stället inte var överfullt. Inte för att de brukar vara blixtsnabba, men så här lång tid brukar det inte ta! Min beställning av ”huvudrätten” (inkl ett glas rött och en vatten) tog nära 30 min att få! Det fick till sist bli en ”walkout” på brownie och en rom som inte dykt upp på över 15 min, eftersom BA då hävdat ”gate open” i drygt 10 min på min flight. När man inte har incheckat bagage vet man ju aldrig hur länge de väntar… :rolleyes: Hade ärligt talat inget dåligt samvete över att jag övergav dem, såg en dryckesbeställning några minuter innan jag gick som verkade vara offer för samma fenomen.
Det gick hyfsat fort att få in mat och dryck. Skumpan kom in på 5 minuter och maten på 10 minuter. De glömde dock att leverera min Brownie men kan ha berott på att jag beställde den strax innan terassen stängde. Överlag så gillar jag konceptet att beställa via QR-kod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen