Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.

fcx

Medlem
Lite siffror från SAS Gold Arlanda

Klockan är strax före 18. Vi är 7 passagerare här. Man kan välja på 4 sorters rödvin, 2 sorters vitt vin och 0 sorters bubbel. Som tilltugg finns det 2 sorters pastasallad och 2 sorters chips. Temperaturen är drygt 30 grader

Ute i terminalen var det 7 pers som jobbade i fast track och 1 passagerare. Runt 25% (inklusive undertecknad) av passagerarna och 10% av personalen bär munskydd.

För att ens få göra resan så fick jag betala 650 kronor för att någon skulle peta mig i näsan.

DSC_3640.JPG
 

Hissen

Medlem
Hälsningar från Türkish loungen på BKK, Bangkok. Flyger hemåt via Zürich i Swiss F och Airbus 340. Ser fram emot att åka hem, har inte varit utanför Thailand på 1.5 år. Türkish enda loungen som serverar mat, (Star Alliance), blev eskorterad hit. Hyfsat, 8 varma rätter och lite småplock. Maten lagas efter beställning. Baren öppen. Väldigt lungt här.
 

Glenn E

Medlem
Hej från Air China First class lounge i Shanghai/Pudong. Det går 3 internationella flyg så här sent. Frankfurt, Macao och Helsingfors.
Den stora loungen som normalt är för business är stängd så alla är i förstaklass delen.
Jag ska flyga Lufthansa första klass till Frankfurt och det ska bli roligt hoppas jag. Biljetten är till Oslo men dit får jag inte åka. Jag fick heller inget boarding kort till Oslo men orsaken var att PCR testet är för gammalt för det. Så jag hämtar ut bagaget i Frankfurt och checkar in det igen till Göteborg på separat biljett. Jag får se om jag kommer in i FCL A eller om PCR testet är för gammalt för det också. Det enda första klass skillnaden jämfört med star Gold och ekonomi klass hittills är HON taggarna på bagaget.;)
 

Glenn E

Medlem
Hej från Lufthansa First Class lounge i Frankfurt A piren. Här fick jag komma in efter jag visade mitt nu 47 timmar gamla PCR test från Shanghai. Så mycket godsaker
Synd bara att klockan inte ens är 7 på morgonen. Jag får ligga kvar på Shanghai tid lite till. Då är den iallafall efter lunch
Jag ska vara här i drygt 5 timmar till.
Jag checkade ju väskorna till Frankfurt. De kom ut på bagage bandet som nummer 1 och nummer 4. Passkontrollen var som vanligt. Gick genom automaten. Lite förvirring då jag checkade in väskorna igen eftersom min biljett går till Oslo och jag har en separat biljett till Göteborg. Det gick bra ändå.
3993559D-F021-4A83-8EEA-B9F18E3803EF.jpeg
C18ACBF8-4265-4A37-86D2-90225B85B5EB.jpeg
5C51F765-789B-46EB-8496-168A92E3353A.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen