BusinessClass.se Loungen 2020

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av PRJml2ENIpiC1e3L, 31 December 2019.

1. Första besöket i SAS lounge på ARN T5 sen december 2019 och första flygningen sen 8 feb för mig idag. Gjorde bort mig totalt i säkerhetskontrollen Vattenflaska, Victorinoxkniv och dator kvar i väskan. Inte alls likt mig. Lite ringrostig, haha! Vill verkligen be tjejen i säkerhetskontrollen om ursäkt och tacka för tålamodet!

Bungalow, GOTATH, Resenaren55 och 10 andra gillar detta.
  2. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej från VIP Lounge V1 på Shanghai Hongqiao. Jag ska till Sanya med Juneyao Air i Business igen. Otur med vädret igen för en tyfon drog förbi igår. Räknar med en del regn.

Lagerman och Sir Lemon gillar detta.
  3. ilon

ilon Medlem

Hälsningar från Arlanda SAS Gold / Business Lounge, knökfull (fick vänta på att bli insläppt), tidigare rapporterade mackor och ingen alkohol.
    SAS får mig inte direkt att flyga mer..

IMG_20201015_170047.jpg IMG_20201015_170057.jpg IMG_20201015_170447.jpg

Lounge Lizard, Gus och Sir Lemon gillar detta.
  4. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hälsningar från SAS loungen ARN på väg till Gdansk via CPH. Samma utbud som sist.
    D1546859-9F0A-4E7E-AF04-2876C37DAD30.jpeg

doc, Resenaren55, 011430121 och 2 andra gillar detta.
  5. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har vi anlänt till CPH inte mycket folk i passkontrollen men lång väntetid pga flera personer som talade om att de reser flera gånger i veckan och därför ska komma in nu också. De taktiken fungerar dåligt men stoppar upp flödet ordentligt.
    Här i loungen är det totalt 7-8 pers och utbudet är det samma som Arlanda men man får skära brödet själv
    1A458D8C-265C-45C7-A491-9549BC8EA41B.jpeg

doc, rosenstam, 011430121 och 2 andra gillar detta.
  6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej från en stängd BRA-lounge på Bromma (som numera är airside) . Väldigt glest i terminalen, det mesta är stängt. Munskydd på runt 20% av passagerarna och 10% av personalen. Fortfarande väldigt smidigt att ta sig hit kollektivt, buss 110 går varje halvtimme (som före corona). 18 flygavgångar totalt idag.

doc, Resenaren55, Glenn E och 2 andra gillar detta.
  7. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ha trevlig resa på er.

8. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Några bra tips om hur man besöker stängda lounger? Med kofot? :)

Autonom, Glenn E, Karlssonskan och 2 andra gillar detta.
  9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...om man avslöjar alla knep så slutar de ju att fungera ;)

Autonom, Glenn E, LMR och 4 andra gillar detta.
  10. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men kom igen nu. Detta är ju ett forum för medvetet resande där vi hjälper varandra med viktig kunskap om saker som linsvätska, reflexvästar och naturligtvis lounger!

Men jag fattar nog hur det hänger ihop. Du jobbar naturligtvis som Loungeinspektör på Statliga Loungeinspektionsmyndigheten, och då förstår jag att du kan komma in överallt. Men då tycker jag du ska bege dig några mil norrut för jag har hört rykten att Norrsken numera har bättre utbud än den mytomspunna så kallade Guldloungen, ni har säkert sett den där till vänster där bara en liten och väldigt exklusiv skara släpps in. Stämmer ryktena behövs verkligen en Loungeinspektion av en driven Loungeinspektör! :D

fcx, rosenstam och Glenn E gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!