Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tomas E

Medlem
Lufthansa Senator Lounge på LHR terminal 2. Kanske halvfullt med nuvarande kapacitet (seatblock på varannan fåtölj). Inre delen stängd. Ett gäng små vagnar som kör omkring, med lite olika utbud: bara dricka och snacks, eller sandwichar, sallader (kikärtssallad i bild) och efterrätter. Öl och vin finns, har inte sett någon spritvagn än. Ganska tät trafik på vagnarna så hyggligt snabb service.

För övrigt den enda Star Alliance-loungen öppen på LHR2. Gick bort till B-gaterna (satellitbyggnaden med interkontinentala flyg) och Singapore Airlines, United och Air Canada var alla stängda, trots välkomnande meddelanden på de elektroniska skärmarna. Hoppas Lufthansa får bra betalt av TAP för mitt loungebesök för det har de förtjänat!
 

Attachments

  • F207F277-A448-44A4-85DD-D24D1782D22A.jpeg
    F207F277-A448-44A4-85DD-D24D1782D22A.jpeg
    72,4 KB · Visningar: 251

Berglund

Medlem
Air France Salon Terminal 2F nära gate F56. Svagt minne att jag har varit här förut.

Här går man omkring och serverar skumpa
Det finns ju en sådan lounge i varje ”ben” av terminal 2F. Normalt brukar skumpa inte serveras i dessa eftersom 2F är intra-Europa/Schengern terminalen. Så sent som i helgen när jag var förbi fanns det verkligen ingen skumpa där, än mindre någon som gick runt och serverade den. Livet är orättvist! :)
 

Senator

Moderator
Det finns ju en sådan lounge i varje ”ben” av terminal 2F. Normalt brukar skumpa inte serveras i dessa eftersom 2F är intra-Europa/Schengern terminalen. Så sent som i helgen när jag var förbi fanns det verkligen ingen skumpa där, än mindre någon som gick runt och serverade den. Livet är orättvist! :)

Just nu gick det en herre förbi och serverade lite skumpa. Jag är mer imponerad över att jag kan blanda en Negroni härinne...
 

Senator

Moderator
Det finns ju en sådan lounge i varje ”ben” av terminal 2F. Normalt brukar skumpa inte serveras i dessa eftersom 2F är intra-Europa/Schengern terminalen. Så sent som i helgen när jag var förbi fanns det verkligen ingen skumpa där, än mindre någon som gick runt och serverade den. Livet är orättvist! :)

Just nu gick det en herre förbi och serverade lite skumpa. Jag är mer imponerad över att jag kan blanda en Negroni härinne...

Typiskt @Berglund! Precis när jag hade gett upp hoppet baserat på din kommentar om att det var lottovinst och jag hade blandat en Negroni så kommer farbrorn tillbaka med mer skumpa

37e56102aeb85429991309552064603c.jpg


#ilandsproblem #lifeonastick
 

rob74

Medlem
Hej från Kiruna!
Idag blir det till Skellefteå med studs på Arlanda.
SK1045 och därefter SK1020.
Skyndade mig ut till flygplatsen för att hinna med en macka innan avgång, men här var restaurangen stängd idag.
 

rob74

Medlem
Hej från Kiruna!
Idag blir det till Skellefteå med studs på Arlanda.
SK1045 och därefter SK1020.
Skyndade mig ut till flygplatsen för att hinna med en macka innan avgång, men här var restaurangen stängd idag.
Tydligen hade inte Swedavia lyckats öppna jalusierna till restaurangen. Så där torskade restaurangen uppskattningsvis 10-15 tusen för det (enligt uppgift från de som driver restaurangen)!
 

rob74

Medlem
God morgon från Skellefteå!
Väntar på att planet ska kunna ta sig ner genom dimman.
SK1013 ska avgå 09:55 och det lär ju inte hända.
Har bara en timme på ARN till nästa flyg, SK1042, så detta blir spännande.
Blir kanske tredje gången gillt med strul när jag ska hem härifrån.
2018 - bird strike
2019 - snökaos
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen