Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

mika

Medlem
Årets första loungebesök blir United Polaris på Chicago O’Hare. Årets första öl blir en lokal IPA, Brickstone Permanent Vacation, helt OK IPA. Jag kom in via T1 (Uniteds terminal) med Swiss Boarding Pass. Inga frågor eller kommentarer i security. Ska snart testa airside shuttle bus till T5 och sedan Swiss First till Zürich.
00315AE5-E7B6-4353-8D44-B65E635F976A.jpeg
 

mika

Medlem
Tog ca halv timme att ta sig från Polaris Lounge på Chicago T1 till Swiss Lounge på T5 med airside transit. Först 5 min att promenera från Polaris till Gate B1, sedan 10 min att vänta på bussen, 10 min att köra från T1 till T5 och ännu 5 min promenad till Swiss-loungen. Det finns ingen tidtabell för bussen, väntetid kan vara allt mellan 0-20 minuter. Nu på First-sidan av Swiss-loungen, imponerar inte efter Polaris.
C8B43DE3-FF79-42FA-A758-7DC1EDEFCFBC.jpeg
 

Jonas F

Medlem
Lunch i Private Room på Changi. Märkligt att det är så dåligt med efterrätter här. Förra gången jag var här fanns det bara glass typ enligt servitören men när man gick till den lilla buffén står det att cheesecake kan fås på beställning. Likadant denna gång men den här gången är det red velvet som finns på beställning enligt skylt i buffén men som inte räknas upp av servitören. Räknar de inte det som efterrätter?

Lite märkligt också att en Singapore Sling ska vara lite omständlig att få fram i förstaklassloungen. Nu gick det bra men hon var tvungen att kolla om någon kunde göra den.

Inte för att gnälla utan jag tycker bara det är lite märkligt. Det är ju ändå väldigt trevligt med lyxig lounge!

8D350DB2-81DF-4C89-BC6D-325E547274F4.jpeg
Chilean sea bass.

E099676E-C2D4-4367-B1F7-481E73490FF2.jpeg
Efterrätter från buffén. Samma som i första klass-loungen.

D8A1FC8E-BD69-4C6F-88FC-5D0C7D73B6EA.jpeg
Singapore Sling gick bra att få trots allt.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen