Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

ilon

Medlem
Dagens besvikelse: kom inte in i United polaris Lounge på SFO, tydligen är det första benet som måste vara long haul, och dit räknas inte YYZ. Ytterligare en god anledning att inte flyga via kanada.

Blev en måttligt belagd United Club vid G98 istället. Inget bubbel, och ganska trist utbud i övrigt. Plus i kanten för rikligt utbud av frukt dock.

IMG_20190413_083542.jpg
 

mha321

Medlem
Dagens besvikelse: kom inte in i United polaris Lounge på SFO, tydligen är det första benet som måste vara long haul, och dit räknas inte YYZ. Ytterligare en god anledning att inte flyga via kanada.

Om jag förstått det rätt får du polaris lounge vid avgångsflygplatsen med anslutning endast om din longhaul business är med United själva. Alltså om du flög tex SFO-ORD-XYZ skulle du få polaris i både sfo och ord. Jag har dock inte testat...

(och du kan ju inte få United longhaul från Kanada så det argumentet håller fortfarande)
 

ilon

Medlem
Om jag förstått det rätt får du polaris lounge vid avgångsflygplatsen med anslutning endast om din longhaul business är med United själva.

Verkar rimligt, det bemödade sig damerna i receptionen inte om att förklara dock, inte för att det spelat någon roll :)

Man lär sig något nytt varje dag!

Nu är dock loungen snart proppad, men det får man väl räkna med.
 

ilon

Medlem
Hade lite över, och kom på att det ju är rätt nära över till Terminal 3 från international på SFO.
Strosade över och passade på att pröva PriorityPass "nya" samarbete med restauranger. $28 i credit på Yankee Pier!

Blev en lätt lunch innan avresa, Crab Eggs Benedict och ett glas mousserande:
IMG_20190413_102306.jpg

IMG_20190413_102652.jpg


Totalt $36.55, med lite dricks på det så blev det ett helt okej pris för vad jag fick!
 

011430121

Medlem
Aurora lounge på ARN T2 väntar på AY 802 till HEL och sedan med AY 1693 till TFS med avgång 11:40
Fick ett SMS för ca 30 minuter sedan
64E70EBE-418D-4DD1-9922-ADC764B92025.jpeg


Det har skämtas om mina förseningar här på BC och speciellt med BA, men den senaste tiden har det även varit med LH och SAS och nu med AY.
Ibland tror jag att jag har väntat mer på försenade flyg än vad jag har flugit.
Nu får vi se vad AY säger om EU261-2004 eller om vi skall träffas i tinget, problemet är väl att detta skall handläggas i Helsingfors.
 

011430121

Medlem
AY Businesslounge i HEL kommer minst att vara här till runt klockan 16:00
Det serveras ugnsstekt korv med potatis och Bostongurka, är det typisk finsk söndagsmiddag?

Finns ingen is till Cola Zero.
Skall gå till Servicecenter och hämta måtidskupong.
531AE30E-03BA-41FA-B00D-305BCD062268.jpeg


Undrar om Finnair skall öppna en linje till Boston, utöver Bostongurka finns Bostonkaka
67822C00-E330-469A-8152-35B0E36DB9FD.jpeg


Not: detta inlägg har ändrats av moderator
 
Last edited by a moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen