Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

FilipJ

Medlem
Vältrar mig i lyx i Göteborg idag. Dessa 1:a klass-kampanjer som SJ kört har ändå satt mig här ~10 gånger under hösten.
image.jpg
 

Nemo

Medlem
Från loungen i Tallinn, vilken fått pris. Tråkigt att en så fin lounge har så snorkig personal.
Var på mig att det inte var Ok att fota. Jag sa att jag fotar inte personer. Det spelar ingen roll sa damen.
OT: En liten guide till fotografering i Sverige.
Vad får man fotografera? - Fotosidan

Hyfsat samma grundprinciper gäller i valfri demokrati (dvs allt är tillåtet om det inte uttryckligen är förbjudet, och även om det är förbjudet behöver det inte vara straffbart).

Saxat ut länken:
”Viktigaste frågan först, vad får man fotografera?
Enkelt svar, du får ta bilder på allt och alla utom vissa skyddsobjekt som kan vara både militära och civila anläggningar. När man inte får fotografera är det tydligt skyltat”

Dvs säkerhetskontrollen är ett skyddsobjekt och inte lämpligt att fotografera.

Vidare:
”Däremot kan du förbjudas fotografera på privat område. Exempel på detta kan vara i någons hem, på en restaurang, i en butik, i ett köpcenter, på Scandinavium, på en nattklubb, på ett museum, på en skola, i en fabrik och så vidare. Den som har nyttjanderätten till en fastighet har rätt att ställa krav på dig för att du skall få vara där. Ett av de kraven kan vara att du inte får fotografera. Andra krav kan vara att du måste ha slips, vara nykter, vara man eller väga minst 120 kilogram. Arrangören av exempelvis en fest kan ställa, nästan, vilka krav som helst på dig som ett villkor för att du får vara i lokalen. Det kallas med ett fint ord för kontraheringsfrihet och ger exempelvis en affärsinnehavare rätt att vägra sälja till en kund bara för att kunden har fula skor på sig. Oj, nu började jag sväva ut, tillbaka till fotograferandet. Alltså kan du förbjudas fotografera på en konsert, men, och detta är viktigt, du måste ha fått reda på att det är fotograferingsförbud via skyltar eller text på biljetten. Det kan också hända att vakten säger till dig ”ledsen men du får inte ta några bilder här”. Då är det bara att lyda eller lämna lokalen. Fram tills det tydligt framgått att det är fotograferingsförbud så är det inget fotograferingsförbud.”

Lounge klassas i detta härad, och har du upplysts om fotograferingsförbud så är det det som gäller.
 

Lukas2

Medlem
Hälsning från en snabbvisit SAS business lounge T5 ARN. Den rosageggan är tydligen laxsallad? o_O En Dagens i glaset...
Väntar på SAS 2679 ner till Berlin.
20191213_181345.jpg
 

pep

Medlem
Hilsen fra Le Saigonnais i Saigon. Herlig lounge, masser af plads. Vinene er ikke gode og der er ingen sparkling. Men dejligt med nylancerede Bia Saigon. Udsigt over pladsen er fabelagtig her fra 3dje sal. Turen gaar til PNH via KUL for en mileage run for at naa BAEC guld "i et hug". Skal sove i nat - og paa vej tilbage i morgen nat - i sleepers i Golden Lounge i KUL. Det passer med Premier League i Sportsbaren ingen sengetid
 
God morgon från Royal Silk lounge E-piren i Bangkok. De nordiska loungerna behöver inte skämmas i jämförelse med denna. Skralt utbud och alltför mycket folk. Men det funkar, snart avfärd mot Saigon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen