Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

samet

Medlem
SAS loungen på GOT har kommit in i 2000-talet. Grindarna installerades i veckan... 1,5år försenade enligt loungevärden.
20191201_190607.jpg
 
Efter min affär med baristan i Munchen så visste jag att det skulle bli jobbigt att åka ut till Kastrup igen. Måndagen närmade sig obönhörligen och nu sitter jag här. Hade ett bra snack med min barista här i guld-loungen och hon förstod mig. Jag var ändå i en annan landskod och sugen på kaffe. Jag förklarade att hon gör mycket godare kaffe. Visst har förtroendet naggats i kanten, men det är i alla fall något att bygga på...

Väntar som vanligt på SK613 till Geneve.
 

Senator

Moderator
Befinner mig på OneWorld Lounge Mecca aka LHR T3. Sitter i Cathay First och jobbar. Tyvärr ingen tid till att hoppa omkring eller skoja till.

2331dd0ff8c42751ac3c2787263946d9.jpg


Upptäckte igår att LHR-BCN avgår från T3 så sambon fick ”bara” besöka Galleries på T5 och inte Galleries First själv nu på hemresan.

Mycket civiliserat säkerhetskontroll. Genom på 1min.
 

Senator

Moderator
Hektiska dagar i Barcelona, och nu inväntar jag BA485 tillbaka till LHR. Jag skall vidare med BA till Zurich ikväll och har försökt använda Same Day Change funktionen men det var som ett avsnitt ur "Little Britain" inklusive två x spanska axelryckningar och en trevlig BA agent som hade en låst bokning framför sig. Hade hoppas komma ner till ZRH lite tidigare, hoppet lever i alla fall eftersom vi verkar vara i tid härifrån så jag kan göra något på LHR.

Sala VIP Joan Miro är loungen som gäller för alla som åker icke-Schengen Terminal 1 från BCN. Ganska bra faktisk.
 

Senator

Moderator
Ja ha.. Det blev många avsnitt av ”Little Britain” och den numera ökända: ”Computer says no” idag.

Men nu middag på Galleries First

b0caa5bbafbdec605744c568b7ee19be.jpg


Har inte varit här så mycket senaste 18 månader men jag påminns varför loungeutbudet är sjukt mycket bättre som OneWorld Emerald jämfört med Star Gold.
 

Senator

Moderator
En lite underlig känsla idag. Zürich-Kloten är helt klart topp 5 flygplatser för mig gällande antal besök. Jag gissar någonstans runt 120-140 gånger. Jag har åkt Thai en gång, SAS några gånger, Austrian och Lufthansa en handfull gånger. Annars är det Swiss, Swiss och Swiss wet lease. Jag har dock aldrig åkt något bolag utanför Star Alliance innan idag.

Det innebär Aspire Loungen E-Terminal och inte Swiss Senator eller bättre: FCL E Nu blev det bara 10min för några korv och synka email. Men trevligt ställe med bra vyer.

Om 23 dagar är ordningen återställt. Då skall familjen besöka FCL E.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen