BusinessClass.se Loungen 2019

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av fcx, 1 Januari 2019.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    GRU *A loungen, en inhängnad liten del för F passagerarna, mat får man hämta i Busnissclass avdelningen.
    @Tommy som jag reser med utöver EBD, British Airways Gold som han redan är, blev han Senator på vägen hit.

BE73BB4B-0D0C-44E2-A454-9CDE0028AB72.jpeg

BDE575A1-91D3-4BA1-A13C-395A725370C5.jpeg

Juancarlos, aruba1, Kricka och 14 andra gillar detta.
  2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss F loungen A piren på ZRH, jag åt inget på flyget utan väntade med att beställa Egg Benedict här i loungen, rätten är ju guds gåva till mänskligheten.
    @Tommy och jag väntar på LX1250 som skall ta oss till ARN.
    Det är inte 1D tro det eller inte den var redan upptagen när vi bokade, får nöja mig med 1C

ECAD1685-6E4C-4F8A-BE76-307192B33EC4.jpeg

3. Jag är inte ens med och trots detta är 1D tagen? ;)

011430121 och Tommy gillar detta.
  4. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är åter tillbaka i Aviancaloungen Bogota.
    Får hoppas dom fått ordning på planet under dagen som ska ta mig till London. Efter 2 försök igår natt så beslutade man att försena flighten istället för att ställa in. Så minst 15 timmar sena blir vi.. och tyvärr inget extra klirr i kassan då reglementet inte gäller mig på hemresa. Dom som ska åka från London kan dock se fram emot 600 euro.

Ganska trist lounge, den enda behållningen är att dom har min nya favorit Coca-Cola con café (typ cola zero med eftersmak av kaffe).
    Har 20 burk incheckat i resväskan :)

doc, IPC_Mataveri och 011430121 gillar detta.
  5. Vilken av loungerna är du i? Har du EBG så gå till Diamond Elite istället, den närmast landingsbanan inne i terminalen så att säga.

Juancarlos gillar detta.
  6. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två flugor i en smäll... på GOT
    20190813_182446.jpg

Last edited: 13 Augusti 2019
    mackan33 gillar detta.
  7. 149@telia.com

149@telia.com Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Santamaria lounge, San José, Costa Rica.
    AMEX Platinum eller PP.
    Den bästa Amex-loungen kommer man inte in i om inte kortet är utgivet av den lokala banken.
    IMG_20190813_120829.jpg IMG_20190813_121832.jpg IMG_20190813_121547.jpg

8. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror dom gjort om reglerna och släpper bara in sin egen top Tier. Blev nekad båda dagarna access (business + EBD) och även i inrikesloungen.

Nu sitter jag i united loungen lhr t2 efter en underbar dusch.
    Jag skriver normalt inga reserapporter men funderar allvarligt på det pga vilket kass bolag Avianca är.

Juancarlos, Glenn E och Osten gillar detta.
  9. En liten annorlunda ”lounge” idag. När Mini är med så prioriteras annat än Fika och ”BC-fika”. Idag hängde vi 45min på Arlandas lekplats bredvid Gate 6A,

Min sambo är koffeinintolerant, men att hitta koffeinfritt kaffe på Arlanda är inte enkelt. Turligt var den trevliga Lena på plats på Pontus och fixade två koppar ”to go”.

Nu är det Lufthansa 801 till FRA innan vi möter upp min familj som är på väg från BGO via OSL, sen åker vi till Malta. Vi har bänkat oss på familjens sedvanliga platser: 1A och 1C.

jerixon, Lagerman, rob74 och 2 andra gillar detta.
  10. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag tycker det är så tråkigt att "lounge-utbudet" för barn har standardiserats på svenska flygplatser. Tidigare fanns ju tex "Junibacken" vid terminal 4 på Arlanda och nu är allt ersatt av den förhatliga Flajt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!