Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Berglund

Medlem
Vem har rekordet på antal bagage per person?
Hur många?
Nyfiken?
Jag aspirerar inte på något sätt på något rekord men jag har flygit med totalt 12 incheckade kollin, ARN-MMX. Anlände Arlanda själv med två taxibilar och trycksaker som normalt upptog lite mer än en lastpall.

Jag fick köpa wellpappkartonger av SAS på T4 och packa om i dessa. Agenten sa att jag hade tur att flighten inte var fullbokad annars skulle de nekat mig så många kollin. Av någon anledning var jag också tvungen att betala för varje kolli separat vid incheckningsdisken, det gick tydligen inte att lägga ihop så många avgifter i systemet.

När jag ankom Sturup fick jag använda mig av fyra bagagevagnar, som rullades en och en ett tiotal meter, gick tillbaka och hämtade nästa. Så förflyttade jag och alla vagnarna oss bit för bit bort till Avis som hade förberett en mindre lastbil till mig. Jag var bra slut och svettig när jag till sist levererade trycksakerna i Malmö. Den kvittoredovisningen var inte rolig att pyssla ihop efter resan. Därefter har jag inte gjort om det äventyret och jag rekommenderar det verkligen inte till någon annan heller...
 
Last edited:

lemi

Medlem
Skickar ett hej från LED business lounge. Flyger till ARN för vidare färd mot CPH. Tar ett stopp på Pontus också (om vi är i tid).
 

lemi

Medlem
13CC91C4-656C-4E95-83EA-26C7AC29C6E6.jpeg


Blev en räkmacka på Pontus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen