Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

pep

Medlem
BKK. Sidder på Cathay's Lounge her i BKK - jeg elsker den - de må have vundet mig? Staff takler mig fuldstændigt efter mit hjerte. Simpelt men godt! Proaktive, lyttende,men ikke intrusive. De har nu (med en vis stolthed) indført 2-3 champagner (inkl. Austr. Chardonnay sparkling wine) efter at jeg havde intensiv snak med dem for 1 år siden. Noodle bar er into perfection (dog meget kinesisk/Hongkong orienterede retter). Jeg elsker den bløde, dovne, småliderlige underlægningsmusik og det glade staff. Kun 10 gæster her op til midnat. Her mangler både shower og sleeping area. Men perfekt at hænge i baren..Ølglas er design af meget høj klasse. Hvad skal jeg gøre med alle de lounge vouchers som QR udsteder til TG loungerne? Jeg gider næsten ikke gå derhen - et kedeligt, forudsigeligt, upersonligt produkt. A380 med QR venter mod Doha efter midnat seat 2B upper deck. Der bliver langt at gå ned til baren....
 
Last edited:

Lukas2

Medlem
Sitter i Royal Lounge på Sapporo flygplats och väntar på CX581. Ingen märkvärdig lounge alls. Trodde det skulle vara mer folk än vad det är, eftersom alla flygbolag delar på den här loungen. Men än så länge är det hyfsat lugnt faktiskt. Det som bjuds i mat och dryck, är Kaffe och Te, Iskaffe och Iste... Sake och vodka och någon whisky såg jag. Vin vitt och rött. Läskedrycker,, och öl via sån ölmaskin. I mat är det inte och hurra för. Snabbnudlar, som ser tråkigare ut än snabbnudlar brukar göra. :) Sen så små trekanter av ris med fyllning invirade i sjögräs. Sen några trista små konstiga bullar/bröd.
 

nota bene

Medlem
Det där låter ungefär som min upplevelse på KIX i Pacific Lounge härom dagen...

Nu sitter jag i CCR på LHR T5 i väntan på en sen BA774. Skrik till om någon är på den kärran.
 

Lukas2

Medlem
Nu har man kommit till Hong Kong och sitter I The Wing på övreplan. Dock i business delen. Väntar in CX251 som ska ta mig till LHR är det tänkt. :)
 

Figge

Medlem
e7d32d730642257cf6697b4673d7e9b3.jpg

Sådär, inboad på The Loft i Bryssel i väntan på min flight om 4 timmar. Sista resan innan semestern!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen