Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Trox

Medlem
Lunch på ARN

7avu5agu.jpg
 

adhoc76

Medlem
Sitter i CIP lounge i Istanbul... Dessvärre en horribel upplevelse. Man kan inte tro det är sant!! De håller på och renoverar vilorummen och jag har ALDRIG hört ett sånt öronbedövande ljud... Folk är tvärförbannade här kan jag lova. Mest för att det inte lämnats någon information... Jag kan tycka dessutom att de borde förlägga arbetet på tider då det är mindre folk här. Nu är det proppfullt här, klockan är 18:15 och folk vill ha en stunds lugn och ro. Inte blir det bättre av att landa i en full A340 vid en bussgate. Visserligen fick businessclass gå av först. "Perfekt" tänkte jag, tills jag hör en steward vända sig till kön som bildats i economy och säga "don´t worry - you will all go in the same bus". Uselt helt enkelt... Så pass uselt att en turk tappade behärskningen när en stackars äldre tysk man råkade komma åt honom. Då gick proppen för turken som skrek: "don´t touch me!" och "you´re in my country asshole". Så är läget i Istanbul just nu....

En och en halv timme till boarding.... Jaja... får trösta mig med ett par Efes....
 
Last edited:

David

Medlem
Precis brukat vilorum i Air China First class lounge på Pekings flygplats. Man kan ju tänka att det borde vara smartare att ha väggar runt och även tak men så var inte fallet. Öppet uppåt och draperi åt ett håll (inte där man går in). Inte direkt mörkt och lugnt för sömn men med ögonmask och hörlurar kan det ändå bli några timmars skaplig sömn.

Ingen flygning som imponerade väldigt mellan SYD och PEK, vilket jag iofs inte förväntat mig heller. Rapport kommer kanske, var inte så stor skillnad mot vad jag redan lagt upp från för ett år sedan. Vi får se hur de sköter sig PEK-LHR, boarding om 1,5 timme.
 

011430121

Medlem
Sitter på ARN i SAS business lounge, SL loungen är stängd, vet inte varför
Är på väg med SK 903 till EWR sedan UA 452 till LAS, på SK 903 har jag mitt favorit säte 4E
 

pep

Medlem
Singapore SATS lounge T3. Adgang med Diners Club kort da SQ ikke kunne lukke mig ind i Krisflyer. Jeg har guld i OW og Skyteam, men kun sølv i *A, så jeg fik pludselig et problem da jeg rejser Star: SQ gav mig uheldigvis an economy stretch i et ellers udelukkende business class itinerary (award med UA-points). Kommer fra Hue via Saigon. Loungen er fin, 4 retter varm mad, skal have et bad før videre til Sydney-AKL-NAD. SQ fra Saigon har ny champagne ombord, Bollinger er udskiftet med en non-James Bond champagne, der dog er aldeles fortræffelig
 

johhenrik

Medlem
ARN SAS Business lounge då gold är stängd. Ska med 13:35 till CPH och sen vidare till Shanghai med SAS också. Har inte flugit dem till Shanghai tidigare men jag antar det är samma business som till USA.
 

Senator

Moderator
sembl och jag åter på MIA, denna gång väntar vi in AA2460 till SKB. Avrunda en härlig semester i Florida och Karibien där.AA Admiral's Club D15 hittar ni oss om någon är här! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen