BusinessClass.se Loungen™ 2014

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av David, 31 December 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tigerwulf

Tigerwulf Medlem

I guldloungen T5, på väg till Bangkok via Frankfurt , F i a380 från Frankfurt , blir min första resa med 380.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har förflyttat mig till SAS Gold Lounge Arlanda. Blir lite frukost här då jag valde att maximera sömnen på flyget från Newark. Tar Swebus hem till Västerås om en liten stund.

Det var tyvärr Norsk besättning ombord på flygningen, så det var lite Economy stuk på servicen. Men maten var god och jag lyckades sova 5 timmar. Så överlag var det en bra flygning :)
    Absolut, det kommer en utförlig reserapport snart. Stolarna var ganska bekväma och kabinen var ren och fräsch. På det stora hela levererade dock United en bättre flygning i BusinessFirst.

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Statuslös i Helsingfors flygplats och lider törstig i obekväm soffa med svajigt Wifi, men är samtidigt 20 TP närmare loungen...

2 personer gillar detta.
  4. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej från Aspire lounge på Manchester Airport.

En liten borttynande flygplats med en del coola gamla militära maskiner uppställda. Bl.a. en De Havilland Comet i nåt slags AWACS-utförande.

1 person likes this.
  5. Martin Persson

Martin Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN T4 EuroBonus Gold Lounge. Värsta rusningen lade sig precis, buffén på väg att fyllas på igen. Gott om lediga sittplatser nu. På väg hem till GOT.

6. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Min "hemmalounge"! Synd att jag inte var där just idag, kan hittas där imorgon.

Så himla liten är inte MAN, hyfsat många longhauls faktiskt :)

7. pep

pep Medlem

Jeg mener MAN er større end alle vores skandinaviske lufthavne (CPH, OSL, ARN) ?

1 person likes this.
  8. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Större än ARN i vilket fall om man ska lita på wikipedia
    List of the busiest airports in Europe - Wikipedia, the free encyclopedia

Flygplatsen är i varje fall inte "liten och borttynande", kände att jag måste försvara MAN lite även om det inte är någon höjdarflygplats :)

Edit: Nu blev det rätt OT!

Last edited: 26 Februari 2014
  9. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, I stand corrected. Men från terminal 1 går det exakt 16 flighter till idag. Klockan är bara 18:09. Sista kärran lyfter före 22:00..... Känns rätt luftigt....

Dessutom dök just Sthlm-kärran upp som 2 h sen. Fan.

mvh

10. Jacob

Jacob Medlem

Väntelistan för ombokning från 7.00 till det fullbokade 7.45-flyget gick igenom vilket innebar att väckarklockan kunde ringa 5.30 istället för 4.45. Riktig lyx! Väldigt uppskattat när man faktiskt inte behöver åka så tidigt.

I SAS Gold Lounge på Arlanda finns havregrynsgröt att äta idag. Har det funnits tidigare? Kan inte påminna mig att jag sett det under tidigare morgonbesök. Eller är det jag som varit ouppmärksam?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!