Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jakob K

Medlem
Jag passar på att göra ett 3 i 1 -inlägg för de senaste 4 timmarnas lounger:

HKG: Thais vid gate 40
HKG: United Club (vad den nu heter) vid gate 60
BKK: Thais båda Royal Silk nära East-korsningen
 

rob74

Medlem
Nu har de flesta pax droppat av från ARN Goldlounge...
Idag bjöds här blomkålssoppa, rostbiff, rostad lök mm. Nu har det dukats fram brieost med tillbehör.
Själv njuter jag av en espresso samt en Laphroaig.
 

Jacob

Medlem
Gör en generell incheckning då jag nu har fyra dagar på resande fot. Målsättningen är att hinna med 20-22 lounger varav 16 som jag inte besökt tidigare, vi får se om orken finns och ambitionen håller, jag har fixat 7 så här långt.
Då är jag uppe i lounge nr 11 som är Turkish Airlines blott en vecka gamla lounge i Istanbul (den nya våningen är faktiskt som en egen lounge). Hur häftigt som helst, nybyggnationen är galet läcker. Riktigt imponerad!
 

Pixel

Medlem
Royal First Lounge i Bangkok. Efter trevlig läsning här på BC var förväntningarna högt ställda på att testa Thai First på deras hemmaplan. Måste säga att jag känner mig lite konfunderad.

Personal väntade vid flygplansdörren på anländande plan från Manilla. Blixtsnabbt är vi igenom alla formaliteter och i Loungen. Bokning av massage som var ypperlig. Men personalen i loungen är halvt frånvarande och jag trodde menyn skulle vara mer omfattande. En del saker gick inte att få och när jag ville ha champagne till maten tog det 10 minuter innan personalen återvände med ett halvt glas. Det slutade med att de tog Ipaden med matsedeln och lämnade oss ensamma i matsalen så det gick inte att beställa mer. Tilläggas att vi kanske är max 15 pers i hela loungen. Dessutom hade de ändrat runt på våra platser så vi satt inte tillsammans utan en av oss var seatad på en annans plats.

Får hoppas flygningen blir bättre.
 

Glenn E

Medlem
Royal First Lounge i Bangkok. Efter trevlig läsning här på BC var förväntningarna högt ställda på att testa Thai First på deras hemmaplan. Måste säga att jag känner mig lite konfunderad.

Personal väntade vid flygplansdörren på anländande plan från Manilla. Blixtsnabbt är vi igenom alla formaliteter och i Loungen. Bokning av massage som var ypperlig. Men personalen i loungen är halvt frånvarande och jag trodde menyn skulle vara mer omfattande. En del saker gick inte att få och när jag ville ha champagne till maten tog det 10 minuter innan personalen återvände med ett halvt glas. Det slutade med att de tog Ipaden med matsedeln och lämnade oss ensamma i matsalen så det gick inte att beställa mer. Tilläggas att vi kanske är max 15 pers i hela loungen. Dessutom hade de ändrat runt på våra platser så vi satt inte tillsammans utan en av oss var seatad på en annans plats.

Får hoppas flygningen blir bättre.

Jag hade motsatt intryck.
Jag beställde en Henessy XO Konjak och fick nog 10 cl.
Det blev mycket över.
 

agehall

Medlem
Admirals Club ORD en snabbis innan det bär av mot Las Vegas! Ser ut som det finns WiFi på flighten, så jag kanske dyker upp igen om en stund.
 

Hissen

Medlem
Hälsningar från King Lounge 1, (1 av 3 beroende på avstånd till gate), Shenzhen, Kina. Lugnt och stilla. Dom har en nudelbar här, så det får nog bli det till frukost.
 

Pixel

Medlem
Mosaici Lounge i Rom. Ganska stor lounge med ganska dåligt utbud av ätbart. Internet är ganska snabbt så 5 h här försvinner nog. Får försöka få in 5milen på tv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen