Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

pep

Medlem
Hilsen fra CPH's Servisair (= Aspire, nyt navn) Lounge. QR har nu skiftet til denne 3dje partslounge fra deres tidligere Mermaid (nu Aviator). De har oprettet et særafsnit i loungen bagerst, bag et sort gardin med QR skilt. Men madudbuddet er tilsynelande det samme som i resten af loungen.
Venter på Dreamlineren 787 til Doha. Havde søgt om opgradering til business med point men blev afvist for 3 dage siden. Nu sagde de ved check-in at flyet er fuldt, og det har åbenbart hjulpet, og jeg vil med meget "stor sandsynlighed" få en opgradering ved gate'n. Bliver for mig 1ste gang i Business på 787...Håber det er bedre end economy hvor sædeafstanden er ulidelig trang.
 

Jacob

Medlem
South African Airways domestic lounge på Cape Town International. Även om det inte är något fel på loungen (en magnifik utsikt faktiskt med bergen i bakgrunden) märks det vilket av de två alliansflygbolagen som ägs av staten och vilket som är privatägt. Personalen är tysta som råttor och vid guldincheckningen (!) fick jag påminna incheckningsagenten om att sätta en priority tag på väskan, trots att jag lämnade fram kortet. Kändes inte riktigt OK...

Intressant att Turkish Airlines flyger hit förresten, deras plan landade precis.
 

palmen

Moderator
United club på SFO. SilverKris, Eva air och United Global First var alla stängda så har inte så mycket val.

Bra utsikt mot plattan men i övrigt en medioker lounge.
Yoghurt, något som jag tror ska föreställa bagels, något köttbulleliknande samt lite frukt är vad som erbjuds samt läsk, juice kaffemaskin.
Har en känsla av att man kommer vara hungrig ett bra tag för ombord lär det ju enbart finnas snacks
 

palmen

Moderator
Maple leaf loungen i Vancouver, att det ska vara så svårt att hitta loungerna på denna flygplats när man kommer med en connection.
Verkar vara helt ok utbud på mat och dryck. Tyvärr är planet till Frankfurt drygt 1h sent, någon som vet varför LH492 är sent, utgår ifrån att det är pga sent inkommande som vi blir sena.
 

palmen

Moderator
FCL A i Frankfurt, blivit ombokad med sas hem pga missad connection. Har precis fått in min schnitzel till frukost och får nu ca 2h här istället för att stressa runt via Wien.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen