Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jacob

Medlem
VIP-centre på Amsterdam Schiphol, första gången jag testar en riktig VIP-facilitet. Denna får man gratis tillgång till om man flyger Air France La Première från Amsterdam.

Eget VIP-rum att vänta i med soffor och TV och en vänlig värdinna som serverar drycker från den lilla baren. Limo till planet ca 30 minuter före avgång.
 

Jacob

Medlem
Air France La Première Lounge på Paris CDG.

Jag har väntat länge på att få komma tillbaka hit, en av de bästa lounger jag besökt. Tyvärr ingen massage på juldagskvällen med har i alla fall fått en liten julklapp av personalen. Nu väntar vi på att passkontrollanten ska komma för det praktiska så blir det middag sedan, komponerad av Michelinkocken Alain Ducasse. Finns en speciell trerätters julmeny med tillhörande viner.
 

Jacob

Medlem
Air France La Première Lounge på Paris CDG.

Jag har väntat länge på att få komma tillbaka hit, en av de bästa lounger jag besökt. Tyvärr ingen massage på juldagskvällen med har i alla fall fått en liten julklapp av personalen. Nu väntar vi på att passkontrollanten ska komma för det praktiska så blir det middag sedan, komponerad av Michelinkocken Alain Ducasse. Finns en speciell trerätters julmeny med tillhörande viner.
Restaurangen intagen, det fick bli julmenyn. Kräftravioli med svart tryffel och ett glas Chablis att börja med. Till huvudrätt blir det vilt. Utan någon som helst svårighet bästa loungematen av de 300+ lounger jag besökt.
 

011430121

Medlem
Inte alls så exklusivt som @Jacob.
SAS Guld på ARN T5 på väg med SK 689 till LIN.
Det enda nya är att äggen inte är i 1/2 or utan serveras hela!

Fast Track tog 15 minuter, det var ca 25 personer före och endast en lina öppen!
SAS erbjudande till Silvermedlemmarna att ha extra förmåner över jul och nyår verkar utnyttjas till fullo, även Businessloungen är välbesökt såg jag.
 

staff

Medlem
Sitter i den minst sagt spartanska Open Sky-loungen på DUS. Positionerade mig hit med Air Berlin från CPH för min nästkommande flight DUS-AUH i Etihad First.

Virgin Australia Gold gav mig priority check in och boarding på AB vilket var uppskattat i morgonhetsen på CPH.

Nu ser jag mest fram emot min first First!
 

telelina

Medlem
Sitter i den minst sagt spartanska Open Sky-loungen på DUS. Positionerade mig hit med Air Berlin från CPH för min nästkommande flight DUS-AUH i Etihad First.

Virgin Australia Gold gav mig priority check in och boarding på AB vilket var uppskattat i morgonhetsen på CPH.

Nu ser jag mest fram emot min first First!
Ha en härlig first first! :)
 

011430121

Medlem
Sitter i Leonardo Loungen på LIN skall med SK690 efter ett kort besök i Milano.
Inflygningen i går var helt fantastisk med sol över alperna, idag snöar det här.
Hade tur igår satt på 1D och de två sätena bredvid var tomma.
Ser ut att ha samma tur idag, men som det gamla ordspråket säger "man skall inte ropa hej förens push back har börjat.

Edit vi blev 2 timmar sena på grund av snön. Men det verkar ha varit värre på
FRA, MUC och ZRH
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen