Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Axelzon

Medlem
CPH Scandinavian Lounge 2012-01-18 klockan 2040, 10 personer, trots ett försenat SK995 till PEK, och senare en SK973 mot BKK. Första gången här jag sett kebab kött i baren! Härligt. Trevlig kväll till Er alla..... skål
 

Joakim

Medlem
Sitter i en nästan tom GOT Businesslounge på väg till OSL. Första gången i denna lounge tack vare givmilda BCmedlemmar som delat med sig av voucher.
Lite besviken på utbudet jämfört med Menzies vägg i vägg. Enkel sallad med salami att tugga på men största skillnaden är drickutbudet.
Jag saknar min GT!!! ...och klockan är ju snart 11:cool:
Däremot är tidningsutbudet hyfsat, nästan i klass med Expressloungen i inrikes.
 

Joakim

Medlem
Nu är jag glad igen...

Scandinavian lounge i OSL har GT!

Har egentligen "bara" access till Businessloungen (utan GT). Vi flyger OSL-IST i C men efter tips från BC medlemmar kunde vi smita in i Guld-loungen.
Här serveras en fräsch kall buffé med lax, räkor och äggröra, samt naturligtvis korv med bröd eller "lefser" (ett slags tunnbröd).
Relativt mycket folk droppar in nu (1530) när em-flighterna kommer igång.

Även ett U-land kan överraska positivt ibland.:eek:
 

Jacob

Medlem
Har egentligen "bara" access till Businessloungen (utan GT). Vi flyger OSL-IST i C men efter tips från BC medlemmar kunde vi smita in i Guld-loungen.
Kul att man kunde hjälpa till och att du fick din GT till slut... ;) Gin finns som du kanske märkte inte i business loungerna.
 

agehall

Medlem
Jag och nilsson passerade Scandinavian Lounge på OSL imorse, som var halvfull för ovanlighetens skull.

Just nu är jag tillbaka på ARN efter ett par timmars besök hemmavid. Ikväll är det AMS-KUL-CGK för att undersöka lite akuta problem..
 

agehall

Medlem
Jaha, då var det AMS och KLMs stora Crown Lounge som fått besök. Flyget går om en 40 minuter och det är säkerhetskontroll vid gaten, så det blir inte så långvarigt här.

Mina försök att uppgradera den långa sträckan verkar gå dåligt, men jag fick 10B, vilket är längst fram i Economy Comfort, så det går nog bra ändå. Hemresan ska dock bli uppgraderad till C. :)

edit: Var är den generella lounge-tråden? Kan någon klistra den i Övrigt forumet eller någon annanstans? Det finns ju en anledning att alla loungeinlägg hamnar här...
 

Dr. Miles

Expert
Sitter i lugn Singapore Airlines Silver Kris Lounge i Bangkok.

Jag försökte boka om mig till en tidigare Singapore Airlines flight, men lyckades inte.
Det är lite svårt att ändra en bonusresa biljett och ännu svårare när annat bolag(THAI)s märkpersonal tar hand om check in.

Nåja, det är inte hela världen. Dricker lite té och äta Häagen-Dazs glass, så börjar bording snart...
 

David

Medlem
Sitter i en halvfull Shanghai Airlines Businesslounge på Shanghai Pudong utrikes. Inte direkt imponerande utbud av varken mat eller dryck, man brukar å andra sidan sällan bli förvånad i kinesiska flygbolags lounger.

Om ett par timmar går flyget till Sydney och jag lyckades fånga sista nödutgångsplatsen. :)
 

Dr. Miles

Expert
Nu sitter jag i Singapore Airlines KrisFlyer Lounge på London Heathrow.
Här är det nästan öde. Bara jag och en annar passagerare i loungen.

Flygningen från Singapore gick bra men lite besviken på deras Business class stol på Boeing B777-300ER(77W).
Det matchade tyvärr inte mina forväntningar.

SK528 till Arlanda blir den sista flygningen på denna äventyret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen