Senaste nytt

BusinessClass Meeting Points version 2.0 - lämna idéer och feedback

Ubbe

Medlem
Självklart skulle det vara önskvärt att BC-hörna även finns i SAS Business-lounger. Jag är själv inte EBG och då har jag hittills inte kunna besöka någon "hörna". I min enfald trodde jag att det var där "BC-hörnorna" var belägna, men det är klart då missar man ju EBG m fl som ju självklart vill besöka den bättre av loungerna.

Många skriver att de inte har *A-Guld. Hur svårt är det att få Guld med Aegean, Turkish eller SAS??
Nu får ni ju börja planera ert resande lite... Man måste ju nästan aktivt vägra för att slippa.
 

Stefan62

Medlem
Många skriver att de inte har *A-Guld. Hur svårt är det att få Guld med Aegean, Turkish eller SAS??
Nu får ni ju börja planera ert resande lite... Man måste ju nästan aktivt vägra för att slippa.

Jag förstår vad Du menar...samtidigt riktas det ju ibland kritik mot de som inte har förtjänat EBG på "rätt sätt" och därmed urholkar förmåner och exklusivitet - för det är väl det som är en del av forumets inriktning.
 

agehall

Medlem
Jag förstår vad Du menar...samtidigt riktas det ju ibland kritik mot de som inte har förtjänat EBG på "rätt sätt" och därmed urholkar förmåner och exklusivitet - för det är väl det som är en del av forumets inriktning.

Stefan, jag är en av de som brukar kritisera de löjligt låga gränserna rätt hårt och jag vill bara påpeka att min kritik inte riktar sig mot de som utnyttjar dessa möjligheter utan mot programmen som sådana som enligt mig har på tok för låga gränser. Att mängden medlemmar som uppnår *G urholkar programmen är effekten men jag klandrar inte de som utnyttjar reglerna.
 

Alf

Medlem
Ja ibland gör SAS det enkelt att erhålla EBG. Men när det gäller att få livstids EBG som pensionär efter långt och troget resande skruvar man upp kraven och tolkar allt så negativt det går för att slippa erbjuda EBG. Se även min signatur. Det visar att SAS inte ser oss som någon presumtiv målgrupp längre, vilket vi förmodligen heller inte är. Uselt gjort av SAS.
 

Jacob

Medlem
Skulle gärna se någon slags app eller checkin system där man kan se vem som befinner sig, eller kommer att befinna sig i en lounge och har möjlighet att gästa in oss som inte har guld-status eller flyger C den dagen. Att leta i en forumtråd är för krångligt och tidsödande.
Vi kommer nästa år börja jobba mer aktivt med vårt Meeting Point-koncept som inkluderar en rad olika delar. Vi hinner inte så mycket längre med detta i år men mer info kommer efter årsskiftet.

Visst går att göra gästdelen bättre än idag, absolut, dock när det gäller en potentiell check-in-funktion finns alltid en integritetsaspekt att ta hänsyn till. Många berättar gladeligen var man är och när man ska resa medan andra vill hålla en viss integritet kring detta (ökad inbrottsrisk hemma, resor som kan vara kopplade till viss sekretess i jobbet etc). Så ska man utveckla en sådan funktion gäller det att göra det på ett vettigt och genomtänkt sätt.
 
Jag vill börja med att berätta att jag personligen lärt känna många trevliga och spännande personer genom BusinessClass som jag senare blivit nära vänner med. Alla har olika bakgrund, yrken och historier att berätta, alltid trevligt. Självklart vill jag att fler ska vara med om samma sak. BusinessClass är ett fantastiskt nätverk, om ni bara visste vilka personer som gömmer sig bakom användarnamnen (och som bara läser men inte skriver)...

För att bli vänner måste man oftast träffas och min vision är att BusinessClass ska vara den mötespunkten (Meeting Point) och ett grymt ställe att nätverka. Vi ska finnas både på nätet (Meeting Point forum), där man möts på resan (Meeting Points i lounger) och vi ska arrangera träffar/events (Meeting Point Stockholm etc).


Vore kul att höra på vilket sätt det varit en succé för SAS och BC. Dom gånger jag varit förbi så har min erfarenhet varit liknande Agehalls. Nu är jag inte EBG längre utan QF G så en utvidgning till OneWorld och Skyteam är ju på önskelistan

Vår enda riktiga mätpunkt är antalet personer som kommer till loungediskarna och frågar efter BusinessClass taggar, vi mäter inte antalet personer som sitter i loungehörnorna.

Hela upplägget med nuvarande loungehörnor ska uppgraderas och vi träffar SAS i Januari för att uppdatera konceptet tillsammans.

Vi har möten med Air France & KLM planerade och har redan påbörjat dialogen med British Airways.


Jag delar @agehall's erfarenheter. De BCare jag träffat på flygplatser har jag sett i säk kontrollen eller ute i avgångshallen. Aldrig i BC hörnan. Och jag brukar lägga ut var jag skall befinna mig men har bara blivit tillfrågad om att gästa en gång. Det skulle vara intressant att höra vad SAS verkligen tycker.

Vi behöver helt klart förbättra synligheten/upplägget för att gästa in i loungerna! Jag tror SAS gillar upplägget, första året var ett test och nu utökar vi konceptet.


Skulle gärna se någon slags app eller checkin system där man kan se vem som befinner sig, eller kommer att befinna sig i en lounge och har möjlighet att gästa in oss som inte har guld-status eller flyger C den dagen. Att leta i en forumtråd är för krångligt och tidsödande.

Håller med fullständigt. Vi har en kalender inbyggd i eventsystemet som kanske går att integrera smart, kräver en workshop i början av 2014!

Vi har möjlighet att koppla BusinessClass sajterna direkt till SAS trådlösa Internet i loungerna (Sidewalk Express) under 2014 vilket kanske öppnar lite nya möjligheter.
 

Storsteffe

Medlem
Många skriver att de inte har *A-Guld. Hur svårt är det att få Guld med Aegean, Turkish eller SAS??
Nu får ni ju börja planera ert resande lite... Man måste ju nästan aktivt vägra för att slippa.

Svårt om man inte reser inom norden och inte kommer överens med SAS business :D Kommer förhoppningsvis att bli jättelätt när nya planen är levererade.
 

gusten

Medlem
Vill gärna tydliggöra att jag är en stor BC-fan och vurmar stort för konceptet - även Meeting Points. Bra jobbat av Martin och gänget. Har haft en period med annat att syssla med dock och inte varit så aktiv.
 
Toppen