Senaste nytt

BusinessClass i ny skepnad

Bridgeman

Medlem
Gillar de orangefärgade bagagetaggarna där man på långt håll kan upptäcka andra medlemar. Skulle det bli svarta taggar så säger jag som flera andra här på forumet att det blir svår att upptäcka. Jag har en svart resväska som jag har en orange tagg otroligt lätt att se när väskan kommer på bagagebandet, tror det kan bli svårare med en svart bagagetagg. Flera andra resenärer har även kommit fram och frågat vad det är för tagg jag har på väskan. Även hotell i NY har frågat vad det är för tagg, de har gillat färgerna. Vidare håller jag med Agehall blanda inte in Facebook
 

erc

Medlem
Logotypen texten BusinessClass.se ser i vissa skepnader väldigt pixlig ut. Slarvigt skalat?

Svart och vitt känns sobert. Känns Über. Typsnittet i loggan känns inte alls premium.
 

Hall

Medlem
Jag har till skillnad från flera andra här inte hållit på med grafiska profiler på många år men blev ändå chockad när jag fick se vad som hänt. "Nisse med Word" brukade vi anklaga när vi såg sådant när DTP var nytt. Bättre logotyp än en flygplansstjärtfena som håller på och sjunker ner i vattnet kan jag också tänka mig. Nu är ju innehållet väldigt bra så jag kommer naturligtvis hit som vanligt men designen tynger tyvärr.
 

Palazzi

Medlem
Nu har jag fått en 130 sidors presentation av hela designförändringen som bättre förklarar vad som väntar.

Byrån Bleed kommer hit nästa vecka för uppföljning. Superbra att ni öser in med feedback som vi kan dela med oss av!

Fanns en del trevliga produktioner där må jag säga. Gillar deras generella designvinkel - avskalat, flat design o sobert. Baserat på de produktioner man visar upp känns de konstigt att de tycks ha slarvat så på bc.se....

Nu är jag åtminstone inte orolig för att byrån inte besitter kompetensen, utan möjligen att man varit lite för snabba att göra klart allt.
 
Nu är jag åtminstone inte orolig för att byrån inte besitter kompetensen, utan möjligen att man varit lite för snabba att göra klart allt.

Det ni ser nu är en slags "light" version av det som kommer - kanske blev det för lite/för mycket och helheten saknas. Det jag sett i presentationen ser spännande ut tycker jag. Hoppas att kunna dela oss av det efter mötet nästa vecka.
 

WTP

Medlem
Är det ngn mer som har problem med Safari? BC fungerar felfritt i tex. Chrome men i Safari laddas aldrig klart?
 
Toppen