Senaste nytt

BusinessClass.com delar ut TUMI-produkter till ett värde av 20 000:-

Hachans

Medlem
Launchen verkar bli uppskjuten varje månad?

Inte för att man ska vara så konspiratorisk men nu finns det ju massor av användardata med personlig info och ingen som helst vidare information kring vad som händer med informationen som man lämnar. Dessutom kopplat direkt till folks LinkedIn-profiler med mycket juicy data som annonsörer och andra kan göra riktade insatser mot. Det kanske lockar mer att sälja infon när man fått in tillräckligt mycket än att lotta ut?

På business class engelska sida så är man ganska tydlig med att man ser sig som en marknadsföringskanal för flygbolag och kreditbolag.

About BusinessClass - BusinessClass.co.uk

Rent generellt så är informationen om vem BC riktar sig till ganska annorlunda på engelska jämfört med infon på de skandinaviska språken. Så jag hade nog varit försiktig med vilken information jag lämnar ifrån mig.

Men som sagt, mitt tänkande är kanske lite för konspiratoriskt. Jag har ingenting på fötterna och det är möjligt, till och med troligt, att jag missat en länk till en privacy policy någonstans som berättar vad företaget bakom gör med datan som skickas in i giveawayen, hur länge datan sparas och hur man gör för att ta bort den. Det kanske också är en miss att informationen skiljer sig mycket åt mellan den engelska sidan och de nordiska, det är ju lätt att sånt händer när man jobbar i flerspråkiga miljöer med miljarder olika versioner av sidan.
 
Toppen