Senaste nytt

Business med Ethiopian airlines till Uganda via Addis Ababa

Osten

Medlem
Jag måste säga att jag var mycket nöjd med både stol och utrymme på mitt säte på rad 1. En trevlig detalj är att det inte finns någon lagringshyllor i mitten av kabinen vilket gör att det känns luftigt. Champagnen var väl sådär även om jag är långt ifrån någon expert.
Tack för en trevlig rapport. :)

Jag ska själva flyga med Ethiopian under maj 2019, har du något mer intryck av cloud nine kabinen på A350 eller rättare sagt något tips på vad jag bör undvika? ;)
Finns det något stolspar som kändes mer "privat" än något annat?
 

Samosaguas

Medlem
Tack för en trevlig rapport. :)

Jag ska själva flyga med Ethiopian under maj 2019, har du något mer intryck av cloud nine kabinen på A350 eller rättare sagt något tips på vad jag bör undvika? ;)
Finns det något stolspar som kändes mer "privat" än något annat?
Tack!

Jag satt på första raden och tyckte den var trevlig. Ingen direkt skillnad mellan de olika raderna vad jag kunde se, men om man reser ensam kanske man vill ha ett säte med tillgång till gången. Konfigurationen är ju 2-2-2.
 

Samosaguas

Medlem
Kan förresten tillägga att det kanske finaste (och dyraste) hotellet i Kampala är Serena Kampala Hotel. Var där och tog en drink vid poolområdet som var trevligt!
378.JPG
380.JPG
 

pep

Medlem
Lidt billigere er måske Upanga (Mpanga?) Club - ca. 35 usd med pool og lokal kolorit. Udsigt ned mod Victoria. Enormt store værelser med 2+ balkoner....
 
Hemresa från Entebbe var också med Ethiopian via Addis och även denna gång lyckades jag lägga ett bud på uppgradering till Cloud Nine som gick igenom på nattflygningen från ADD till ARN. Mitt bud på $365 var strax över minimibudet. Hade en trevlig resa hem och måste säga att den traditionella etiopiska maten på flyget var riktigt god! Tog inga bilder inifrån flyget på denna sträcka så ni får nöja er med dessa kvällsbilder på Ethiopians Dreamliner som flög mig tillbaka till Sverige. Visa bifogad bild 80202
Världens vanligaste passagerarflygplan Boeing 737.
Måste vara en av de längre flygningarna med en 737, mellan ADD-ARN ;)
 
Toppen