Senaste nytt

Business med Ethiopian airlines till Uganda via Addis Ababa

Brandten

Medlem
Tack! Jag flög den 21a september. Vet inte varför jag fick för mig att det skulle vara en Dreamliner för bilden är ju tagen på Entebbe flygplats :cool: Dreamlinern tog mig dock från Addis till Arlanda.
ET-AQM var det då. Äh spelar väl ingen roll att det blev knas. Resten av rapporten var guld!
bf6960a685fcb377744e581d5f7f2a07.jpg
 

pep

Medlem
Med ett bra arrangemang runtikring landet säkert fungera, men det är, likt de flesta länder i Afrika, inte ett land där du vill resa runt helt på egen hand.
Her kan vi nok aldrig blive enige. Arrangerede rejser er kedelige og man lever i et vakuum sammen med dem man rejser med. Æventyret og de autentiske, farverigeste, og ægte oplevelser forbliver en illusion - derfor: kast dig ud i det dybe vand ("på egen hånd") og mærk verden

I øvrigt tak for en god rejserapport. Jeg oplever ET på nogenlunde samme måde - elsker dem for deres eksotiske stil. Dog er Addis lufthavnen hver gang en belastning at komme igennem...
 
Jag har tyvärr bara sett Kampala och inga andra delar av Uganda. Skulle väldigt gärna se mer av naturen och givetvis bergsgorillorna! Ugandierna är mycket trevliga och gästfria är mitt intryck.
Norra Uganda är också väldigt fint. Jag vill definitivt åka tillbaka dit. Människorna där är helt underbara. Nackdelen är att bilvägarna där uppe är genomusla.
 

Travel

Medlem
Uganda rekommenderas starkt, inga problem med att åka runt på egen hand.
Kampala, Murchisons falls, Queen Elisabeth NP, Chimpanser & gorillor, Lake Bunyoni, finns hur mycket som helst att se och göra.
To dare is to do, allt som inte är som hemma är inte farligt....
 

nissefalk

Medlem
Tack för trevlig rapport, har varit i Kampala en gång och bodde då på Sheraton precis som du tog inga bilder själv så kul att se hur det såg ut,
 
Toppen