Senaste nytt

Business i TAP vs Turkish vs economy?

Johanna

Medlem
Har nu åkt TKs "nya" business. Jag är inte så förtjust i den. Tyckte det var trångt för fötterna. Det var en konstig vinkel på något sätt. Det var dåligt med förvaring eller så hittade jag inte den för allt var svart och dämpad belysning så man såg ingenting. Det som var bra var att man kunde ta upp ett skydd mellan sätena i mitten så att man inte störde varandra men om man kände varandra kunde man ha den nere och umgås typ lite för sätet dolde det mesta ändå.
Sen fanns det inget benstöd att fälla upp. Det är det viktigaste för mig. Jag vill kunna fälla upp så mina underben är nästan raka. Det är skönt och det gör att benen inte svullnar. Här fick man ha fötterna på hyllan framför som sedan blir del av sängen. Kudden var skön. Stolen som säng var annars helt annars.
Amenity kit var från Versace med en ögonmask som var formad för näsan, bra men den var så tjock och den med ansiktsmask blev alldeles för varmt. Det gick inte.

Bara jag som är orolig för att ansiktsmask på flyg kommer bli det nya normala?
 

LarsCph

Medlem
Bara jag som är orolig för att ansiktsmask på flyg kommer bli det nya normala?

Nej - jeg er også det. Men håber det virkelig ikke. Specielt på long-haul og når man skal sove/slappe af er det virkelig ikke noget jeg gerne vil. Og så er effekten nok stadig meget tvivlsom, ikke mindst på fly med et effektivt ventilations/filter system i kabinen.
 

varva77

Medlem
Nej - jeg er også det. Men håber det virkelig ikke. Specielt på long-haul og når man skal sove/slappe af er det virkelig ikke noget jeg gerne vil. Og så er effekten nok stadig meget tvivlsom, ikke mindst på fly med et effektivt ventilations/filter system i kabinen.
Tror att vi resenärer har möjligheten att påverka mycket i den här frågan. Påpekar vi att vi inte ser detta som något nödvändigt eller något som ökar vår "säkerhet" och "förtroende" så tror jag de kommer våga ta bort det. Förhoppningsvis är det tillräckligt många som säger ifrån så att bolagen känner att ett krav innebär färre istället för fler resenärer. Detta är ju troligtvis (och förhoppningsvis) inte något som kommer att krävas av organisationer och myndigheter med tiden.
 

Marie Eklund

Ny medlem
Grymt, tack för alla svaren förresten.

Vi har nu fått en ombokning på flyget från Istanbul, vilket innebär att istället för att flyga 21:30 flyger vi nu 02:30. Alltså istället för 4,5h på IST så blir det 9,5h. Kommer det bli en pina tror ni? Kanske försöka flytta flyget från GBG istället till senare?
 

Carl

Medlem
Lite väl lång tid. Kan du se som det finns andra allternativ? När det gäller resor som bokas för poäng så måste man vara beredd på en del flexibilitet på tider och dagar.
 

Linmet

Medlem
Vi gjorde resan i juni med 9,5h i istanbul. Bra lounge. Seygt med munskydd men det fungera.
Sköna möbler o bra mat. Gick o sova i

18,5h i turkish busienss var sen ett sant nöje. O dp reste vi familj med 2 barn 8+ 7 år
 

Sir Lemon

Medlem
Vi åker utan barn, 2 personer. Ja jag har också förstått att TAP är värdelösa. Det vi funderar på är om man orkar att sitta i samma plan i nästan 19h, trots business?
Det är klart ni orkar! Vid näst senaste besöket i New York valde jag o polaren business med TK via Istanbul enkom för att få flyga så länge som möjligt ;) och pröva deras lounge, som var den bästa jag upplevt. En massör gick runt och erbjöd gratis nackmassage på plats vid matborden. 16 matstationer att välja mellan. Dessutom blev andra flyget försenat och då förhandlade jag mig till ett besök vid ankomst innan de körde in oss till Istanbul där vi på kvällen fick beskåda Bosporen. Efter frukost blev det nytt besök i loungen före avfärd mot the great apple. 4 nätter i NY blev 3 men vi såg det som en förmån. Varje timme i business är en förmån. Njut! :)
 

Sir Lemon

Medlem
Precis som många säger. TK har bra mat ombord och bra mat i loungen. Sitter just nu i den i IST. Tycker den gamla var bättre men det är Coronatider och allt är inte öppet. Jag har dock en mellanlandning på 10 h. Så blir det när man ska åka C i dessa tider på bonusbiljett. Jag har inte provta TAP. Har dom bokade hem på en resa över nyår så får se då.

Jag gillar inte LH ekonomistol. Jag har inga problem oftast att sitta skönt i de flesta stolar men jag sitter inte skönt i den på en lång flight.
Din lyckliga ! Blir avis! :)
 
Toppen