Senaste nytt

Business i TAP vs Turkish vs economy?

Mr Basic

Medlem
Instämmer med föregående, kör på Turkish business. Perfekt avgångstid från IST. Ät middag med god dryck ombord och se en film för att sedan somna in, mkt bra upplägg. :)
 

AndersSt

Medlem
Vi flög Turkish på sträckan IST-DPS. Flygtid 12h dit och 14h tillbaka, och min frus kommentar var "alldeles för kort tid ombord". Ni kommer få en fantastiskt trevlig resa.

Edit:
Ett litet tips om ni reser bara 2 personer, varannan rad (udda radnummer) i mitten är sk honeymoon seats, dvs stolar intill varandra in mot mitten. De andra är mot gången. Vi hade 3E och 3F.

Och om ni flyger A321 GOT-IST är det 'riktiga' business-stolar vilket TK är ganska ensamma om intra-europa. Inte bara vanliga stolar med seat-block som med t ex LH. Vi hade iaf det CPH-IST.
 
Last edited:

Maja

Medlem
Ni kommer ju sova gott ett gäng timmar ombord på TK så det kommer inte kännas som så länge. Men det blir nog knappast någon god sovkvalité ombord LH i ekonomi.

Jag hade valt Turkish alla gånger! Som alla andra har sagt, ät och drick gott ombord, se någon film, sov ett antal timmar, ät lite mera och titta på någon film till. Timmarna kommer gå betydligt fortare i business än vad det någonsin kan göra i ekonomi.
 

Taggen

Medlem
Vi åker utan barn, 2 personer. Ja jag har också förstått att TAP är värdelösa. Det vi funderar på är om man orkar att sitta i samma plan i nästan 19h, trots business?
Sant, har bara erfarenhet från SQ mellan New York och Singapore och det var bara ca 17 timmar vilket gick alldeles utmärkt men det var SQ iofs. Vet ej hur Turkish underhållningssystem står sig mot SQ’s som är fantastiskt. Testa och skriv gärna en rapport här på forumet sedan. ;)
 

majoren

Medlem
Hos oss tillfrågas barnen och de säger med en röst: Turkish! De ger TAP bottenpoäng (hårdvaran på A-330 bra, service och mat mindre bra, emellanåt rent uselt) och Lufthansa får mellanbetyg (i business). Turkish lounge i Istanbul är också väldigt uppskattad av dem. Fotnot: Härom dagen visade det sig att TAP Premium lounge i Lissabon öppnade först 0800 (!!) trots ett drygt 20-tal avgående TAP-flyg på morgonen. Det var en besviken familj som förväntat sig frukost innan morgonflighten.
 

Valley

Medlem
Hade jag frågat min kamrat hade han sagt Turkish alla dar i veckan. Tror det är det enda han åker.
TAP bojkottar jag sedan min senaste resa med dem.
 

Johanna

Medlem
Precis som många säger. TK har bra mat ombord och bra mat i loungen. Sitter just nu i den i IST. Tycker den gamla var bättre men det är Coronatider och allt är inte öppet. Jag har dock en mellanlandning på 10 h. Så blir det när man ska åka C i dessa tider på bonusbiljett. Jag har inte provta TAP. Har dom bokade hem på en resa över nyår så får se då.

Jag gillar inte LH ekonomistol. Jag har inga problem oftast att sitta skönt i de flesta stolar men jag sitter inte skönt i den på en lång flight.
 
Toppen