Senaste nytt

[Business/First] Lufthansa Kiev-Frankfurt-Bangkok tur&retur Business: 14114 SEK / First: 26223 SEK

Billigaste priserna till Singapore som jag hittar är 37k, kostar "inget extra" med Hong Kong omvägen på utresan

upload_2019-4-23_14-12-0-png.89697
Inte snällt att locka med dessa saker :(
 

Thornado

Medlem
Med andra ord blir du nästan Eurobonus Gold på en sådan resa med Lufthansa i First.

Det är inte alls nödvändigt, ser ut att gå bra närsomhelst


VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/BEFORE 31MAR 20.

Hmmm... Nästa kvalificeringsperiod börjar ju 1 feb 2020. Kombinationen av vintersemester i Thailand, Lufthansa First, och direktåterkvalificering till EBG låter ju inte så dumt...
 

Mr Planning

Medlem
Det har ju dykt upp fina dealer med Lufthansa och Swiss innan (2-4-1 deal)

Men hur vanligt är det att det gör det under högsäsong som nu?

Ni som har kollat, finns det 4 platser att boka månntro?
 

Senator

Moderator
Finns en hel del mer man kan göra med denna deal, kanske inte bästa värdet men går att få in SQ First på A380 (om de inte ändrat så går denna med nya suites). Någon får gärna bekräfta/dementer att det fortfarande är nya suites på denna avgång.
Kan ju personligen tycka att det på hemvägen inte är värt 12k extra för att flyga ytterligare en flight med SQ F.

Billigaste priserna till Singapore som jag hittar är 37k, kostar "inget extra" med Hong Kong omvägen på utresan

Visa bifogad bild 89697
Visa bifogad bild 89696

Inte snällt att locka med dessa saker :(

Då skulle jag strunta i att åka till Kiev för dessa priser. Det finns nämligen ARN-SIN med Swiss och Lufthansa som hamnar runt 39.000kr där det går att åka via HKG och byta till SQ därifrån. Tidigare har A380 varit excluderat, och när jag åkte denna i januari 2018 så åkte jag B77W. Hinner inte kolla detaljerna just nu om A380 nu ingår. Stopover i HKG ingår också

Det har ju dykt upp fina dealer med Lufthansa och Swiss innan (2-4-1 deal)

Men hur vanligt är det att det gör det under högsäsong som nu?

Ni som har kollat, finns det 4 platser att boka månntro?

Det är inte ovanligt att det finns 4 platser i First, men Lufthansa Rev Mgmt är smarta rävar. Så snart du börjar söka så verkar antingen deras algoritmer låsa platser, annars så lämnas cookies i webbläsare. Jag hade jäkla problem nu senast med två olika bokningar där jag fick vänta till nästa dag eftersom inventory ändrades efter jag började söka lite.
 
Fråga till er flygrävar.

Hur gör ni med er sambo på en sådan här resa. Jag vill gärna åka den, men vet att min sambo aldrig kommer acceptera att betala detta pris för sin biljett.

Vad säger era fruar, sambos, pojkvänner, män?
Delar ni eller pröjsar ni allt?
 

Senator

Moderator
Fråga till er flygrävar.

Hur gör ni med er sambo på en sådan här resa. Jag vill gärna åka den, men vet att min sambo aldrig kommer acceptera att betala detta pris för sin biljett.

Vad säger era fruar, sambos, pojkvänner, män?
Delar ni eller pröjsar ni allt?

Jag döljer och ger ett fiktivt pris som jag vet accepteras sedan betalar jag mellanskillnaden. Jag antar det inte funkar andra vägen när jag skall betala för någon vas, gardin, möbel, barnkläder, säng eller dyl, men så är livet :p
 
Jag döljer och ger ett fiktivt pris som jag vet accepteras sedan betalar jag mellanskillnaden. Jag antar det inte funkar andra vägen när jag skall betala för någon vas, gardin, möbel, barnkläder, säng eller dyl, men så är livet :p
Hmm smart med mellanskillnaden.
Jag tror nog att jag kan få till en betalning på 12k, då är vi nästa uppe i hälften av vad en first class biljett kostar! Hah..
 

Mr Planning

Medlem
Fråga till er flygrävar.

Hur gör ni med er sambo på en sådan här resa. Jag vill gärna åka den, men vet att min sambo aldrig kommer acceptera att betala detta pris för sin biljett.

Vad säger era fruar, sambos, pojkvänner, män?
Delar ni eller pröjsar ni allt?

Bara sälja in det med att poängen ger henne ett guldkort med, samt tillräckligt med poäng på "köpet" som i stort sett ger en gratis resa med SAS i business till USA/Japan/Kina :cool:
 

Senator

Moderator
Hmm smart med mellanskillnaden.
Jag tror nog att jag kan få till en betalning på 12k, då är vi nästa uppe i hälften av vad en first class biljett kostar! Hah..

Fast blir inte de lite som att skjuta sig själv. Då är man ju körd hedan efter och måste alltid köra så :eek:

Jag anpassar mig till den verklighet som finns i vår relation, och det funkar så för oss också :p

Bara sälja in det med att poängen ger henne ett guldkort med, samt tillräckligt med poäng på "köpet" som i stort sett ger en gratis resa med SAS i business till USA/Japan/Kina :cool:

Men som Mr Planning beskriver går det att vinkla det på annat sätt. Vi har family pooling på SAS och British Airways, samt jag låtsas som det också gäller Hilton och Miles & More. Så vi sitter alltid på minimum 400-450k Avios, 100-150k Eurobonuspoäng, 700-750k M&M samt 1m Hiltonpoäng. Min sambo har en grym anställd som har gjort ett fantastisk jobb under hennes deltidsföräldraledighet så vi skickade denna anställda + fru till Istanbul i helgen med SAS Eurobonus samt Hiltonpoäng. Samma gör vi med våra mor och farföräldrar. Så det är ett argument i sig själv som funkar till varför vi köper lite dyrare biljetter.
 
Toppen