Senaste nytt

[Business/First] Companion Deal med Lufthansa och Swiss från Norden till många desinationer

ZZZebra

Medlem
Lufthansa-gruppen kör en ny Companion Deal, dvs man måste boka minst två biljetter för priserna.

Från Stockholm , t ex 2 i F till Singapore för 45.999 SEK
Från Köpenhamn , t ex 2 i F till Johannesburg för 36.999 DKK
Från Helsingfors , t ex 2 i F till Beijing för 2.999 EUR
Från Oslo , t ex 2 i F till Delhi för 37.999 NOK

Finns även från Vilnius, Riga och Tallinn.

Finns erbjudande för Premium Economy, Business som First.

Resperiod 2021-01-02 till 2021-12-10.

Edit: Rättat reseperiod
:
 
Last edited:

M@GNÜS

Medlem
Finns ju riktigt bra priser till Bangkok från Helsingfors, 2699€ i First för två. Problemet är bara att jag inte hittar några resor alls dit i First. Nån som har koll vilka tider på året de flyger first dit?

Business för två pers för 1959€ är ju iofs rätt hyfsat det med.
 

Mr Basic

Medlem
När jag följer länken ovan står följande om reseperiod på Lufthansas sida.
”Choose your travel dates within the following period: 15 December 2020 - 15 January 2021”
Stämmer det (jag hittade inga resor i början av december 2021)? :rolleyes:
 

palmen

Moderator
När jag följer länken ovan står följande om reseperiod på Lufthansas sida.
”Choose your travel dates within the following period: 15 December 2020 - 15 January 2021”
Stämmer det (jag hittade inga resor i början av december 2021)? :rolleyes:
Början av december 2021 är väl ca 11 månader efter 15 januari 2021?
 

Enhet

Medlem
"Fly with me" i Business och First hos Lufthansa finns fram till December 2021 (har bara kollat ARN till HKG och SIN)
Som tidigare via Swiss så finns codeshare med Singapore Airlines till SIN.

Bilden visar biljettregler på Swiss.com
upload_2020-12-19_0-11-36.png
 

Mr Basic

Medlem
Början av december 2021 är väl ca 11 månader efter 15 januari 2021?
Kanske jag missförstår eller så gick inte min poäng fram men 15 dec 2020-15 jan 2021 är ju bara en månad från typ nu och framåt?
Att det är 11 månader mellan januari och december var nytt för mig ;)

"Fly with me" i Business och First hos Lufthansa finns fram till December 2021 (har bara kollat ARN till HKG och SIN)
Som tidigare via Swiss så finns codeshare med Singapore Airlines till SIN.

Bilden visar biljettregler på Swiss.com
Visa bifogad bild 115487
Där verkar reseperioden korrekt, tack.
 

M@GNÜS

Medlem
Åter till min fundering, någon som har koll på vilka tider av året de kör First till Bangkok? Hur kollar jag det?
 

Senator

Moderator
Åter till min fundering, någon som har koll på vilka tider av året de kör First till Bangkok? Hur kollar jag det?

Det verkar som det är Swiss som gäller med First till BKK. Lufthansa har en B747-8i i mars 2021 men S21 från slutet av mars är det en A340-300. Den ligger kvar i W21/22 från slutet av oktober.

Det kan ändras innan erbjudande går ut.

Personligen väntar jag. Det finns en gräns hur mycket bank jag tänker agera åt flygbolagen. Det finns bara ett lite antal man kan resa till med tillförlitlighet t.ex Johannesburg och Dubai. Vi vet fortfarande ingenting om när vi kan åka till Thailand. Jag tänker inte ligga ute med pengar till oktober 2021 i fall det går då.
 

palmen

Moderator
Kanske jag missförstår eller så gick inte min poäng fram men 15 dec 2020-15 jan 2021 är ju bara en månad från typ nu och framåt?
Att det är 11 månader mellan januari och december var nytt för mig ;)
Ja om reseperioden skulle vara 15 Dec 2020 - 15 Jan 2021 så är det väl inte konstigt om du inte hittar något i december 2021? Eller missar jag något?
 
Toppen