Business eller economy class inom Europa i Coronatider.

Diskussion i 'Övrigt' startad av ulagun, 5 Augusti 2020.

1. SilverJonten

SilverJonten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag reser numer nästan bara med Lufthansa i business glatt uppm
    Det är min erfarenhet de sista veckorna med trots att jag suttit framför skynket iofs men...
    2 x GOT - FRA - MAN ToR
    1 x GOT - FRA - CDG ToR
    Har varit precis som du beskriver.

Dock har service och annat varit som vanligt i business så inget att klaga på där, så till TS så skulle jag säga: Boka business!

ulagun gillar detta.
  2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gläder mig om Lufthansa business blivit bättre. Jag valde bort den för många år sedan eftersom jag tyckte så illa om deras service och attityd. Det gällde både inom Europa och på långlinjerna. Av den anledningen rekommenderade jag inte Lufthansa till @ulagun .

3. Ping

Ping Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa group blockerar inte mellansätet i economy sen några månader tillbaka. Däremot måste man numera bära mask under hela flygningen numera.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även i affärsklass?

5. Johannes Winberg

Johannes Winberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det nämns i högtalarna att det givetvis inte gäller när man äter och dricker. Vilket man gör hela tiden :)

pep, ulagun och Thomasn gillar detta.
  6. Moco

Moco Medlem

Nej, givetvis får masken tas av under serveringen - som är normal i business.

7. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Många Tack för era samstämmiga svar. Precis vad vi, inte minst fru ulagun behövde för att övertyga mig. Att dessutom Lufthansagruppen nu har normal servering i business gör det hela än bättre.

En elak fundering totalt helt OT med tanke på SAS sedan länge stängda lounger och ingen servering o/b.
    Efter att i decennier ätit lax i alla de former och fasoner både i deras lounger och ombord måste nu deras cateringleverantörer ha tonvis av lax med kort bäst före datum kvar i deras kyllager.
    Vad blir det av all denna gamla fisk?
    Utförsäljning till EuroBonus-medlemmar typ 2-4-1?
    Ny spännande rätt i lådan. Surströmmingslax med boveteröra?

Thomasn, Lounge Lizard och henrik l gillar detta.
  8. Hachans

Hachans Medlem

Allt extra har såld till olika ställen som exempelvis matsmart. Man har också portionerat ut grejer till vården etc.

9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att ha större insikt gissar jag att en hel del kan ha gått till Matsmart. I våras storshoppade min italienska fru Paulo Robertos pasta till vrakpris på matsmart:rolleyes:

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan finns många recept att kika på
    T ex Paolo Roberto - Torsk med Italiensk touch

Mitt kök: Torsk med italiensk touch - Nyhetsmorgon - tv4.se

henrik l, SK4628, NotRyan och 4 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!