Senaste nytt

[Business class] Ungern - USA - t/r 7500-9000 kr (Skyteam)

Jag bokade om min resa i maj till november. Det var inga problem. Men jag fick inte byta flygplats, inte dit eller hem. Jo jag fick mot omräknat pris. Då var det normal pris, som gällde. Jag kom inte fram till den svenska KLM utan tog den engelska. Då kom jag fram på 2 min.
Bra info. Då måste jag hitta datum som funkar att åka först till BUD på och sen vidare. Tack!
 
Har nu valt att avboka alla resor jag bokade med den här dealen. Synd för mig, men vill dela med mig av en sak om någon mer behöver avboka; KLM har lite svårt att först se att biljetterna är helt flexibla. Det kan ta en stund för agenten att hitta de ursprungliga bokningsreglerna. Be dom vänligen gräva och kolla ordentligt, så löser det sig. De svenska kundtjänstagenterna är oftast bra, så kör en HUCA om det ändå strular.
 

Hylve

Medlem
Ringde in och bokade om vår Seattle/Hawaii-resa med ursprunglig avgångstid söndag. Inga problem att ändra och flytta den hur man ville, så länge hemresan var före 30 november. Så nu blir det Hawaii och Vegas i slutet av november istället (BUD-AMS-DTW-SLC-HNL-SLC-LAS-AMS-BUD). Delta A350 och KLM 787 på långa benen och Delta A330 mellan Salt Lake City och Honolulu.
Har små förhoppningar om att faktiskt komma iväg, men det är väl bara att rucka på den ännu en gång i så fall. Fantastiskt bra agent hos den svenska kundservicen. Kompetent och trevlig!
 
Ringde in och bokade om vår Seattle/Hawaii-resa med ursprunglig avgångstid söndag. Inga problem att ändra och flytta den hur man ville, så länge hemresan var före 30 november. Så nu blir det Hawaii och Vegas i slutet av november istället (BUD-AMS-DTW-SLC-HNL-SLC-LAS-AMS-BUD). Delta A350 och KLM 787 på långa benen och Delta A330 mellan Salt Lake City och Honolulu.
Har små förhoppningar om att faktiskt komma iväg, men det är väl bara att rucka på den ännu en gång i så fall. Fantastiskt bra agent hos den svenska kundservicen. Kompetent och trevlig!
Skönt! Hade man kunnat boka om till nyår eller nästa år hade jag gjort det istället. Men jag har inte mer semester i år...
 

jerixon

Medlem
Det har börjat gå rejält troll i de här bokningarna nu.
Halva resor som avbokas utan att ges nya flighter och utresor från New York som sker innan flighten innan landat osv.
Är det bara jag som haft oflyt eller mångra andras bokningar som påverkats också?
Mina ligger i November och i Januari.
 

Berglund

Medlem
Alla mina bokningar har någon förändring i sig, en del större en del mindre och någon resa har i princip alla flighter markerade som cancelled.
 

Berglund

Medlem
Haha då har vi båda samma utgångslänge och en del att styra upp med andra ord......
Jo, fast med tanke på hur många ändringar som gjorts redan får jag väldigt svårt att orka engagera mig i resorna som ska gå i november och december. Risken blir att man lägger upp värsta planen, med 400 olika byten och obegränsade mängder poäng och så faller allt samman på grund av nya förändringar. Det orkar jag inte med så här långt i förväg. Kanske inte ens kommer in i USA på den här sidan nyår. Det är en föränderlig värld!
 

TP12

Medlem
Det har börjat gå rejält troll i de här bokningarna nu.
Halva resor som avbokas utan att ges nya flighter och utresor från New York som sker innan flighten innan landat osv.
Är det bara jag som haft oflyt eller mångra andras bokningar som påverkats också?
Mina ligger i November och i Januari.

Har bara en resa (i oktober) och den har bekräftats, ändrats, ställts in för att nu slutligen återgå till som den ursprungligen var....
 
Toppen