Senaste nytt

[Business class] Ungern - USA - t/r 7500-9000 kr (Skyteam)

Flying Finn

Medlem
Måste medge att jag hittade rean av en ren slump, men jag utnyttjade som vanligt de läror som jag fått på BC.se från Dr. Miles djupt ingående råd för hur du kan hitta goda priser. Jag undersökte på måfå i fall något motsvarande som Oneworlds ex-PAR till Nordamerika skulle finnas på gång p.g.a. kaoset och nu när även USA starkt förbjuder utländska besök. Sökte bl.a. WAW och BUD, som varit förmånliga speciellt i 1. klassen de senaste tiderna, men inte lika billiga som OTP i affärsklass till speciellt PHX.

Har nog ännu en del andra intressanta priser i bakfickan, men har inte delat med mig dem ännu, eftersom bl.a. har jag inte ännu bokat någon av dem. Dessutom ingen av dem är sådana som är blixtreor, som måste bokas fortast möjligt. T.ex. ARN-CMN-IAD/BOS/JFK försvinner nog inte så där bara nu. Ett exempel på hur fynd försvinner är BA från MOW till Nordamerika i First, som nu har nu varit på FlyerTalk ett tag. Själv hittade jag den redan i november-december, men kunde inte boka för jag hade inte tid för en resa innan tidigast sommaren 2021. Dessutom måste jag provköpa en själv, så jag vet att det faktiskt fungerar. Nå nur är den förstörd av FlyerTalk-svärmning. Få bli då eventuellt AA Flagship First från XXX till YYY via AAA och BBB. Men detta då först 2021. Dessutom förväntar jag som sagt kaosreor i nära framtiden.

Så jag är nog tacksam för det jag lärt mig på BC.se och ville absolut ge tillbaka till det gemensamma goda. :)

(Håller tummarna i smyg för en La Première -rea. ;) )
 
Last edited:

Rebel

Medlem
Så jag är nog tacksam för det jag lärt mig på BC.se och ville absolut ge tillbaka till det gemensamma goda. :)

(Håller tummarna i smyg för en La Première -rea. ;) )

När jag boka igår på hemsida BUD-SFO så kunde jag välja La premiere för 27 000 Eller om det var 27 000 extra tot 34 000)
Är rea billigare än så ????
 

Flying Finn

Medlem
När jag boka igår på hemsida BUD-SFO så kunde jag välja La premiere för 27 000 Eller om det var 27 000 extra tot 34 000) Är rea billigare än så ????

Jag undersökte saken redan när du första gången nämnde La Première i tråden. Hittade inte något superbilligt från BUD eller CDG till LAX/SFO. Från CDG är det en 4000-5000 € t/r. Ex-TUN med La Première har varit kring 4000 € t/r.
 

Rebel

Medlem
Jag undersökte saken redan när du första gången nämnde La Première i tråden. Hittade inte något superbilligt från BUD eller CDG till LAX/SFO. Från CDG är det en 4000-5000 € t/r. Ex-TUN med La Première har varit kring 4000 € t/r.

Det var ifrån ARN - SFO i august. Men inte avbokningsbar . Lite riskabelt i dessa tider
 
Utmärkta avbokningsregler gjorde ju den här svåremotståndelig. Säg att man blir nekad ombordstigning på grund av corona-restrikrioner så kan nan avboka även efter att flyget lyft!
63d1940f850c34ec39bb2815767a87f8.jpg
 
Denna deal var magisk. Tack för den @Flying Finn! Aldrig sett en bättre faktiskt med de hård- och mjukvaror som erbjuds. Eftersom jag inte är en high level Skyteam åkare blev det bara en vända. 4717 SEK om man betalar med bankkort (vilket så klart ingen här gör ;) måste anses galet fint!

Intressant att notera i bilden är att flygskatten är högre än biljettpriset...

Puerto_Rico.png
 
Intressant att notera i bilden är att flygskatten är högre än biljettpriset...
Har du bokat via Flygcity? I så fall får du, i bästa fall, betala en avgift till resebyrån om biljetten kancelleras (ifall flygbolagen hävdar att det var en mistake fare). Om du behöver avboka så kommer resebyrån alldeles säkert också att debitera dig för det. Själv skulle jag aldrig boka via en resebyrå ifall det finns uppenbar risk att biljetten kancelleras eller ifall jag eventuellt vill utnyttja gratis avbokning. Att ditt pris blev lägre än skatterna är inget konstigt, resebyrån säljer biljetten med förlust för de vill komma högst upp hos prisjämförelsesajter och sedan hoppas de ta igen det på kringtjänster. Läs mer t ex här: Hur kan Bravofly vara 16% billigare än Air France / KLM själva? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Har du bokat via Flygcity? I så fall får du, i bästa fall, betala en avgift till resebyrån om biljetten kancelleras (ifall flygbolagen hävdar att det var en mistake fare). Om du behöver avboka så kommer resebyrån alldeles säkert också att debitera dig för det. Själv skulle jag aldrig boka via en resebyrå ifall det finns uppenbar risk att biljetten kancelleras eller ifall jag eventuellt vill utnyttja gratis avbokning. Att ditt pris blev lägre än skatterna är inget konstigt, resebyrån säljer biljetten med förlust för de vill komma högst upp hos prisjämförelsesajter och sedan hoppas de ta igen det på kringtjänster. Läs mer t ex här: Hur kan Bravofly vara 16% billigare än Air France / KLM själva? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Nej, bokade direkt med KLM. Tack för info om hur jämförelsesiterna funkar. Just det visste jag inte. Intressant.
 
Toppen