Senaste nytt

[Business class] Ungern - USA - t/r 7500-9000 kr (Skyteam)

Flying Finn

Medlem
Delar nu mitt fynd exklusivt på BC.se och detta är något jag hittade själv med Expertflyer och Matrix för några timmar sedan. Har inte tid att gå in i detalj, utan ni får undersöka mera själv. Hjälper nog med eventuella frågor. Vill nu bara få faren ut till er.

Eftersom denna fare finns inte ännu på bloggarna eller FlyerTalk, så har jag ett önskemål: behåll detta endast här för vår egna nordiska glädje i dessa stressande tider.

DL, AF och KL har nu utan begränsningar - giltighetsdatum, stanna minst och boka senast, från BUD till Västkusten i USA rysligt goda affärsklasspriser i bokningsklassen I. Själv bokade jag en BUD-CDG-AMS-SFO-AMS-CDG-BUD.

Destinationer är åtminstone: LAX, SFO, SAN, SJC, LAS och SEA. Troligen även andra. Kan byta två gånger i Europa (zon 2) och två gånger i Nordamerika (zon 1).

Detta är ett exempel med DL som biljetterande bolag:

BUD-LAX.jpg


Rekommenderar att ni bokar fortast möjligt! :) Bookwithmatrix.com och Deltas webbtjänst fungerar för bokningar, plus även telefonbokning med alla tre bolag.

Tipps: KLM kommer att ha nya Boeing 787-10 på AMS-SFO.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Jo, troligen även andra destinationer i USA. Motsvarar lite Oneworlds panikrea från Paris förra veckan.

Har absolut noll extra tid kolla mera utförligt p.g.a. jag hade i drift min trading desk och egna "resebyrå" samtidigt. :D Trump svamlar på en skärm och samtidigt på en annan skärm försöker febrilt knopa ihop åtminstone en färdig bokning. :confused: Nå har nu åtminstone maximalt med XPs med en tre dagars resa i januari 2021 till San Francisco: 2(15+15+36). Skippade att flyga med Delta inom USA från t.ex. SLC.

Om jag hinner, så lägger jag kanske till en resa till t.ex. ORD för billiga XPs.
 

Flying Finn

Medlem
Har nu även en bokning direkt med KLs biljettering och bokad via KLs webbplats. Per telefon skulle jag få mera precision i mina val, vilket jag föredrar, men nu p.g.a. COVID-19 och USA:s nya begränsningar kan man inte ens ställa sig i kö till kundtjänsten. Där med knopade jag nu lite för att få fram en biljett med endast fyra sökfelt på KLs webbplats.

Bokade första biljetten skyndsamt med DL, i fall detta skulle vara en error fare. Så efter det skrev jag mitt inlägg hit och pustade av lättnad. Måste medge att jag har arbetat febrilt i några timmar. Ville för en gångs skull vara den första som tipsar om en kanonrea. Underligt att ingen har ännu skrivit om ex-BUD till USA på t.ex. FlyerTalk.

Efter att jag pustat av, så började jag bearbeta en bokning #2. Denna gång bokade jag en mera detaljerad reseplan och med rätt biljetterande bolag, efter att jag studerat tidtabellerna med ExpertFlyer. Har nu VS Boeing 787-9 LHR-LAX och VS Airbus A350-1000 LAX-LHR. :) Det är inte så praktiskt att boka en s.k. multicity-bokning (flerortsbokning eller vad nu sen skulle vara en bra försvenskning för begreppet) på KLs webbplats, så det var inte självklart min biljett skulle vara som jag ville.

Få se blir det strul p.g.a. att DL har biljetterat bokning #1 med endast AF-kodade flyg på "hemresan" till BUD. På utvägen är det DL-kodat med AF och KL. Så en natt i Budapest och fortsätter med bokning #2 till Los Angeles för en natt framme. I San Francisco blir det som sagt tre hela dagar plus ankomst- och avresedagen.
 
Last edited:

Myllys35

Medlem
Stort tack för detta tips! Slängde in en bokning till SFO direkt :).

Håller normalt till i Star Alliance, men detta erbjudande var lite för bra för att missa. Får dessutom testa både AF och KL i biz. Efter Corona vet man ju inte heller hur marknaden ser ut, så kanske inte så dumt att sondera lite...
 

palmen

Moderator
Verkar fungera till massa städer i USA, tittade lite närmre i tiden (även om just dessa datum är extremt osäkra om man kommer att kunna åka med tanke på Corona.

upload_2020-3-13_23-32-22.png
 

Flying Finn

Medlem
@palmen, instämmer. Har nu kollat med EF och destinationerna ser ut att vara något Oneworld-fokuserade, minus SEA. T.ex. SLC och MSP är inte på rea. Där med är nog ATL.

Ett exempel på hur t.ex. SJC kan nås med fyra flyg:

BUD-SJC.jpg


Personligen bokade jag nu inte DL inrikes, så får inte 12 XPs för det. Är nu närmast nöjd att jag får pröva Boeing 787-10 och Virgin Atlantic (VS) för första gången. Dessutom blir jag AF/KL Platinum under andra resan. :)

Jag förväntar mig att vid ser flera reor under mars-maj p.g.a. det globala läget med COVID-19, lågkonjunktur och oljekrig. Var mycket sugen på att boka ex-PAR, men avstod p.g.a. att jag behöver inte så många fler BAEC TPs för mitt medlemsår 2020-2021.
 
Toppen