Senaste nytt

Business Class Syndrome

pep

Medlem
Under sagen mod oppositionsleder Lars Løkke i Danmark er det kommet frem at i internationale organisationer (e.g. UN systemet) er det kun UN generalsekretær og direktøren for WHO der rejser First. Og så selvfølgelig formanden for GGGI, men det er nu stoppet. Lars Løkke brugte >1mio. DKK på 15 rejser i sin tid som formand for GGGI, og det koster formentlig hans kandidatur som en kommende statsminister!
 

Fredrik

Medlem
Fascinerande. Dels att Løkke uppenbarligen flög F och inget annat och dels att han är ovanlig. Jag trodde fler i systemet flög F.
 

Agö

Medlem
Under sagen mod oppositionsleder Lars Løkke i Danmark er det kommet frem at i internationale organisationer (e.g. UN systemet) er det kun UN generalsekretær og direktøren for WHO der rejser First. Og så selvfølgelig formanden for GGGI, men det er nu stoppet. Lars Løkke brugte >1mio. DKK på 15 rejser i sin tid som formand for GGGI, og det koster formentlig hans kandidatur som en kommende statsminister!

Och Extra Bladet har räknat ut att Lökkes resor har bonuspoäng till ett värde av åtminstone 100 000 DKK. Han säger sig dock inte ha använt poängen privat.

Kære læser. Det er i strid med lov om ophavsret at kopiere og videresende artikler uden brug af det officielle link: Løkke: GGGI kan få mine bonuspoint

"Jeg har ikke brugt mine bonuspoint, og jeg har ikke forholdt mig til bonuspoint. Jeg har flere point på de kort end dem, jeg har indhentet i regi af formand i GGGI," siger Lars Løkke.

Løkke: GGGI kan få mine bonuspoint
 

Sofia

Medlem
Det är kört för mig! Kommer på mig själv med att inte ens KOLLA på ekonomiklass på long haul längre. Vojne, det här kommer bli dyrt i framtiden! :confused:
 

Ritz

Medlem
Business class syndrome guld skulle jag nog säga. Europaflygningar < 3 timmar är ok så länge det inte är med Ryanair. Men på long-haul har jag nått en gräns för vad min bak, min rygg och mitt tålamod klarar av. "I'm too old for this s**t" tänker jag. Bakgrunden är att jag har åkt sjukt mycket interkont, mest genom ID-biljetter vilket gör att man helt enkelt fått nog.

Att åka business handlar dock inte bara om att undvika det dåliga utan att uppskatta det som är bra.
 

staff

Medlem
Jag har definitivt nagon form av BC syndrome, eftersom jag knappt tittar pa Y-kabinpriser nar jag letar efter longhaul-resor. Dock ar alla mina resor hittills i J antingen betalda med poang, utnyttjande av en "deal" (i.e. kraftigt rabatterad J), eller resultat av op-ups. Jag ar knappast en av flygbolagens basta kunder...

Y eller lagpris (typ Tiger, JetStar, AirAsia etc.) ar helt ok vid kortare resor (under typ 4-5 timmar), positioneringsflyg, tjansteresor (inget val) eller som mellansteg nar man "syr ihop" tva separata awardbokningar (exempelvis).

Har 8 legs bokade for narvarande som ar ganska talande for mina flyg- och kabinklassvanor; 4 ar i Y (alla short haul revenue), 3 ar i J (alla long haul awards) och 1 i F (long haul award).
 
Haha, rolig tråd :D. Jag reser aldrig i jobbet och har en vanlig anställning med vanliga arbetstider (dock med viss begränsad flexibilitet) och jag reser endast i ekonomiklass. Tanken har dock slagit mig att unna mig en 1:a- eller businessclassresa med en massa stopp på vägen, som vissa medlemmar här har gjort. Men, i dagsläget är jag kvantitetsresenär och resmålen är målen med mina resor, inte transportsträckorna. Med tanke på diverse utvecklingar känner jag mig inte övertygad om att den statliga pensionen man får om sådär 30-35 år kommer att vara jättehög och det hade känts surt att behöva leva på bröd och vatten som pensionär och veta att man lade en massa pengar på businessclassresor när man var yngre.
 

jumbooze

Medlem
Med tanke på diverse utvecklingar känner jag mig inte övertygad om att den statliga pensionen man får om sådär 30-35 år kommer att vara jättehög och det hade känts surt att behöva leva på bröd och vatten som pensionär och veta att man lade en massa pengar på businessclassresor när man var yngre.
Hahah, så olika vi människor är, jag kommer iaf tänka,
jag njöt av livet (skumpan/kaviaren/hummern) i fulla drag när jag var yngre och testade first class och
får ta de med mig när lederna värker om en så där 30 år :D
Sen om det blir havregrynsgröt då det är en annan femma - den som lever får se.
 

FlyingFire

Medlem
Jag lägger mig mellan Blue och Plus tror jag. Jag flyger ekonomi, men sneglar alltid på vad biz kostar. Har flugit C på Thai både long- och shorthaul.

Sen är jag ju student/under 26 fram tills december i år. Så jagkanske får nyttja ungdomspriser lite till. Men sen vill jag nog ha champagne, lie-flat och allt annat gott det bjuds på framme i flygplanen.
 
Toppen