[Business class] Stockholm-Tbilisi/Baku T/R, Belavia 6.200 SEK inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 30 December 2011.

1. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flygtiderna till/från TBS är hemska då de flesta bolagen ankommer och avgår mellan
    Kl. 02 och 04 på morgonen... Liknar flera andra destinationer i området som Teheran,
    Bagdad m.fl.

2. Har du provat Belavia, Kricka?

3. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag flög Belavia MSQ - HEL tidigare på vårvintern. En ganska liten maskin (CRJ 100?).
    Den enda servicen ombord var en plastmugg med läsk alt. kaffe/te. flygtid cirka 1,30 men
    på HEL rådde kaos varför man blev utan mat och några timmar senare landade på BMA
    nära nog utsvulten. MSQ är inte någon höjdarflygplats, framförallt inte på vintern. Kan
    säga att det finns en lounge där bl.a. Lufthansa:s Business pax kan få smörgåsar, chips, öl
    och små chokladbitar.

4. Mina fördomar om Minsk som Europas Pyongyang får alltså leva kvar ett tag till?;)

5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men ett besök kan rekommenderas som en nostalgitripp till det gamla
    Sovjetunionen. Hittade dock McD och Fridays i Minsk, vilket saknades på
    den riktiga Sovjettiden.

1 person likes this.
  6. Jag åker snart till Tbilisi med några vänner.... Men vet inte hur mycket Sovjet det är nuförtiden.

Centrala Moskva & St Petersburg kändes väldigt lite sovjet....

Däremot så hade Budapest (utanför statskärnan) mer öststatskänsla än vad jag hade trott (men sedan var vi där i December när vädret var mindre smickrande).

Minsk undviker jag helst.. Men kanske att det blir en tripp till centralasien :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!