Senaste nytt

[Business class] Stockholm-New York/Chicago T/R, LOT Polish, från 13.000 SEK inkl. skatter

agehall

Medlem
Otack är världens lön. Appropå något helt annat, men visst är det fel på sidan eller ger P,A-klass 105%?

Det känns som ett slarvfel. 150% låter mer rimligt tycker jag, men det är ju inte utan att man blir lite osäker. 105% har jag dock aldrig sett någon bokningsklass ge, så det verkar lite otroligt att det står rätt.
 

Dr. Miles

Expert
Appropå något helt annat, men visst är det fel på sidan eller ger P,A-klass 105%?
Ja, det är underligt...
Screenshot20150617_04.png


Är LOT Polish Airlines P och A klass för Premium Economy? eller har de Premium Economy överhuvudtaget?
 

Dr. Miles

Expert
Ja, de har premium economy: Additional services | LOT new products | lot.com

Kollar man på Miles & More - LOT Polish Airlines: Earn miles when you fly så får man en liten inblick i hur det hanteras hos M&M. Lite äpplen och päron, visst, men det borde ge en hint om höga vs låga bokningsklasser.
Jo, men att jämföra intjäning av poäng mellan två olika flygbolags bonusprogram kan bli som att jämföra körsbär och durian ibland. :)

T ex Airberlin Topbonus ger 200% för Airberlin I klass men Japan Airlines ger endast 70% till JAL Mileage Bank för Airberlin I klass. :eek:

Partners - airberlin.com
JAL Mileage Bank - airberlin(AB/HG) (Accumulating Mileage)
 

agehall

Medlem
Ja, man ska absolut inte jämföra intjäningen - jag var mest ute efter att se hur ordningen på bokningsklasserna ser ut. Ju högre bokningsklass inom en kabin, dessto bättre intjäning liksom. Stämmer inte till 100%, men det kan ge en fingervisning.
 

johhenrik

Medlem
Jag köpte en biljett nyss. Måste till Chicago på måndag och det var klart mycket billigare än alla andra alternativ, inkl premium eco. Ska bli kul att testa ett nytt bolag. Blir deras Dreamliner fram och tillbaka, så jag hoppas det är okej. Ska vara 200% miles till EB också, så det blir bra för mitt återkval till Diamond.
 
Toppen