Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Houston T/R, Star Alliance JV, 13.400 SEK inkl. skatter

agehall

Medlem
Frankfurt och A380 kan nog gå. Att uppgradera med EB-poäng är däremot en större chansning. Det kan mycket väl gå, men jag skulle inte sätta några stora pengar på det.
 

Senator

Moderator
Frankfurt och A380 kan nog gå. Att uppgradera med EB-poäng är däremot en större chansning. Det kan mycket väl gå, men jag skulle inte sätta några stora pengar på det.

Har hittat en resa via Frankfurt og med A380 over. Hur ser ni på oddsen for å kunne göra en points upgrade til F med EB-poeng? Er det usannolikt/omöjlig?

Tyvärr... Det är väl bokningsklass "D", "C" och "J" som krävs för detta?
 

Andreaszan

Medlem
Erbjuder Lufthansa någon form for confirmed upgrade med cash? Eller vid gate? Det er så merkligt med bokingsystemer. Om jag søker en LH billett CPH-FRA-IAH i first koster det stort sett DKK 60k, men om jag på samma flighter booker CPH-FRA-IAH-MSY da er det plötsligt DKK 30k...jag forstår ikke logiken men googler blues & öl i New Orleans og gillar det jag ser...

Er det någon som har en rationell forklaring på dette? Ser det särskilt på Lufthansa der en Las Vegas-billett går å få til 30 Danske men til SFO. LAX eller IAH (som vi flyger igjenom) koster det alltid det dubbla.
 

Senator

Moderator
Erbjuder Lufthansa någon form for confirmed upgrade med cash? Eller vid gate? Det er så merkligt med bokingsystemer. Om jag søker en LH billett CPH-FRA-IAH i first koster det stort sett DKK 60k, men om jag på samma flighter booker CPH-FRA-IAH-MSY da er det plötsligt DKK 30k...jag forstår ikke logiken men googler blues & öl i New Orleans og gillar det jag ser...

Er det någon som har en rationell forklaring på dette? Ser det särskilt på Lufthansa der en Las Vegas-billett går å få til 30 Danske men til SFO. LAX eller IAH (som vi flyger igjenom) koster det alltid det dubbla.

Ja, det kallas "Supply and Demand" :)

Tittar jag på CPH-IAH
ARCDK2W UA/LH/LX A Round-Trip 57119(DKK) F

CPH-MSY
ARCDK5W UA/LH/LX A Round-Trip 27249(DKK) F

Så halva priset
 

Flying P

Medlem
Erbjuder Lufthansa någon form for confirmed upgrade med cash? Eller vid gate? Det er så merkligt med bokingsystemer. Om jag søker en LH billett CPH-FRA-IAH i first koster det stort sett DKK 60k, men om jag på samma flighter booker CPH-FRA-IAH-MSY da er det plötsligt DKK 30k...jag forstår ikke logiken men googler blues & öl i New Orleans og gillar det jag ser...

Er det någon som har en rationell forklaring på dette? Ser det särskilt på Lufthansa der en Las Vegas-billett går å få til 30 Danske men til SFO. LAX eller IAH (som vi flyger igjenom) koster det alltid det dubbla.
Samma logik som säger att ARN-FRA normalt sett är mycket dyrare i business class än tex ARN-FRA-CGN.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-09-15

Star Alliance JV:s Business class kampanj till Houston.
Till skillnad från oneworld JV:s fare, finns det inget köpa senast datum.

[Business class] Stockholm-Houston T/R, Star Alliance JV, 13.400 SEK inkl. skatter

STO-destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Biljetttyp: Routing based
Bokningsklass: P
Fare basis: PNCZSEW
Pris: 9.830 SEK + skatter från ca 3.510 SEK och uppåt, totalt från 13.400 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 7dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Stopover: Nej
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer över Atlanten
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåtna, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
 
Toppen