Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 16.600 SEK inkl. skatter

Maja

Medlem
Om utresan är juni, är priset fortfarande högt.
Fr o m 2016-JUL-01 blir det lågprisperioden för Business class.

Oavsett, priserna med Star Alliace JV är ej fördelaktiga. Det är bättre att flyga till Los Angeles med oneworld JV.
Jag har uppdaterat info om oneworld JV:s deal så du kan fortsätta att posta din fråga där, ifall du kan tänka dig att flyga med oneworld flygbolag istället för Star Alliance flygbolag.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.900 SEK inkl. skatter | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Tack för tipset!

Har jag drömt, men jag har för mig att jag har läst någon tråd här om SAS "rea" på business class from 1 juli? Kan dock ej finna igen tråden och ej heller hitta några "bra" priser på SAS.se.
 

Maja

Medlem

Maja

Medlem
Lufthansa hade ett antal billiga biljetter under ca ett dygn. Lyckades köpa några av dessa men sedan var priset högre nästa dag igen.
Det är bara att inse att man 1) inte kan åka bort och inte lusläsa BC dygnet runt, 2) inte har tid att jobba om man ska hinna hugga på alla deals som kommer innan det är för sent. :D
 

JohanA

Medlem
Det är bara att inse att man 1) inte kan åka bort och inte lusläsa BC dygnet runt, 2) inte har tid att jobba om man ska hinna hugga på alla deals som kommer innan det är för sent. :D
Tror helt ärligt att det är mycket tillfälligheter. Vi satt och letade flighter till Florida i sommar, kolla rent spontant Los Angeles och hittade bra biljetter.
Vi velade över natten men nästa dag slog vi till. Några timmar senare var priserna justerade upp flera tusen per person.¨

Men som sagts tidigare, British Airways har några helt OK fares just nu.
 
Toppen