Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

IR5E6J uppdaterades med giltighetstiderna 03/04/12 och 31/10/12. Inte illa, är det samma regler som gäller om det står MPM 7135 och BA001-004 uteslutna?
 

Dr. Miles

Expert
TP Run routing exempel av Fare basis: IR5E6J:

Stockholm-Madrid : 40 TP (Business)
Madrid-London : 40 TP (Business)
London-New York: 140 TP (Business)
New York-Las Vegas: 210 TP (First)
Las Vegas-Los Angeles: 60 TP (First)

(40 + 40 + 140 + 210 + 60) x 2 = 980 Tier Points

Man kan bli British Airways Executive Club Silver direkt om man väljer att flyga med BA mellan Madrid - London och mellan London - USA.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Priset på ovan routing blir ca 21.800 SEK inkl. skatter.

Tyvärr får man inte flyga med BA flight mellan London/LCY-New York/JFK med det här priset(IR5E6J).

Fare basis: IR5E6J skrev:
THE FARE COMPONENT MUST NOT BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
BA FLIGHTS 0001 THROUGH 0004.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag gissar man kan boka samma med AA codeshare där deras flightnummer för 0001 till 0004 kommer att fungera till samma pris. Så har det iaf varit på senaste reor. Då kan man lägga till 70 + 70 TP extra, och man är uppe i 1120.

5 gånger detta på ett år så har man Concorde Card för 100 lax om jag har räknat rätt.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdatering(2012-05-17)
Det är matching priser till Lufthansas kampanj.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Los Angeles, T/R, British Airways&co, 19.900 SEK inkl. skatter

STO-LAX T/R
Flygbolag: BA(British Airways), AA(American Airlines), IB(IBERIA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I (BA), A (AA inom USA)
Fare basis: IR5E6JNC
Pris: 15.860 SEK + ca 4.900, totalt ca 19.900 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar / 3 månader
Förköpskrav: 14 dagar
Boka senast: 2012-JUN-22
Gäller för utresa: mellan 2012-JUL-01 och 2012-AUG-31
Blackout datum: mellan 2012-DEC-16 och 2013-JAN-05
Stopover: Nej
Byte: 2 byte i Europa och 2 byte i Nordamerika är tillåtna i varje riktning
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Los Angeles
 

Creades

Medlem
Tack AHO. Skulle inte du kunna visa hur man skriver in det i ITA också. Förstår inte hur jag ska göra så att man åker från Göteborg till LHR men avreser från LCA till JFK
 

Dr. Miles

Expert
Tack AHO. Skulle inte du kunna visa hur man skriver in det i ITA också. Förstår inte hur jag ska göra så att man åker från Göteborg till LHR men avreser från LCA till JFK

Det ser ut som British Airway&American Airlines har dragit ner priset ur systemet, trots att det stod fram till 2012-JUN-22.
Antagligen de tog bort då Lufthansas kampanj var fram till 2012-MAY-22, vilket BA&AA matchede mot.
 

Creades

Medlem
Okej, Så då kanske man bör vänta med att boka en sådan resa? Tänker mig att det finns en möjlighet att nya erbjudanden kommer ut innan aug?
 
Toppen