Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Inte säker på hur man skall boka detta isf då när jag matar in sträckorna på ba.com så ser det ut som AA sträckorna bokas i Business och blir det en 762 med 3 klassar så finns det risk att hamna i Business. Annars så finns dessa maskiner enligt SeatGuru endast på sträckor NYC-SFO/LAX, undviker man de så är det stor chans att sitta i First kabin, men kommer TPs postas som First?

Det är känt problem på FlyerTalk att om man bokar via ba.com får man American Airlines(AA) inrikes flyg i I klass, medans om man bokar samma Fare basis via aa.com får AA inrikes flyg blir bokat i A klass.
 
Last edited:

kristerj

Medlem
Det är känt problem på FlyerTalk att om man bokar via ba.com får man American Airlines(AA) inrikes flyg i I klass, medans om man bokar samma Fare basis via aa.com får AA inrikes flyg blir bokat i A klass.
Jag reste i december GOT-LHR-JFK-LAS-LHR-GOT i business på utresan och WT+ på sträckan LAS-LHR-GOT. Fick 210 TP för JFK-LAS. Bokade genom att ringa BA, då jag ville åka i olika kabiner på ut- och hemresa.
 

Senator

Moderator
Inte säker på hur man skall boka detta isf då när jag matar in sträckorna på ba.com så ser det ut som AA sträckorna bokas i Business och blir det en 762 med 3 klassar så finns det risk att hamna i Business. Annars så finns dessa maskiner enligt SeatGuru endast på sträckor NYC-SFO/LAX, undviker man de så är det stor chans att sitta i First kabin, men kommer TPs postas som First?

Om du bokar en 3-klass B762 kommer du sitta i affärsklass och få AA affärsklass TP. Det samma gäller Karibien där man säljer affärsklass (men 2 klass) och inte FIRST. Jag åkte nu:
JFK - SKB bokat I-klass fick 40 TP men hade jag bokat:
JFK - MIA och MIA-SKB hade det blivit A klass (60 TP) + I klass (40 TP)

Så, en TP run till västkusten bör NYC-SFO/SJU/OAK eller NYC-LAX/SNA/SAN delas upp via t.ex. LAS
 

Dr. Miles

Expert
Uppdatering(2012-02-19):

British Airways/American Airlines har laddat upp Fare Basis: IR5E6J igen
Stockholm-London-New York-Las Vegas-Los Angeles T/R kostar ca 19.150 SEK inkl. skatter nu.

OBS, köpa senast tisdag 2012-FEB-21.

Flygbolag: BA(British Airways) & AA(American Airlines)
Fare basis: IR5E6J
Pris: 14.708 SEK + skatter(ca 3.600 SEK)
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag/3 månader
Förköpskrav: 14 dagar
Köp senast: 2012-FEB-21
Gäller för utresa: mellan 2012-JAN-23 och 2012-JUN-15
Gäller för hemresa: senast 2012-JUN-30
Byte: 4 byte per riktning, 2 i Europa, 2 i Nordamerika
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, 300 EUR per gång.



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Uppdatering(2012-03-08):

British Airways/American Airlines har laddat upp Fare Basis: IH5E6J. Priser är bokningsbar fram till 2012-MAR-13.
Stockholm-London-New York-Las Vegas-Los Angeles T/R kostar ca 18.800 SEK inkl. skatter nu.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Los Angeles, T/R, British Airways&co, 18.800 SEK inkl. skatter

STO-LAX T/R
Flygbolag: BA(British Airways), AA(American Airlines), IB(IBERIA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: IH5E6J
Pris: 14.885 SEK + ca 3.900, totalt ca 18.800 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Boka senast: 2012-MAR-13
Gäller för utresa: mellan 2012-JUL-01 och 2012-AUG-31
Gäller för hemresa: senast 2012-SEP-03
Stopover: Nej
Byte: 2 byte i Europa och 2 byte i Nordamerika är tillåtna i varje riktning
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, 300 EUR per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA)-Los Angeles

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Går att boka lcy (BAbus) via aa.com, med aa codeshare, inte ba1,2,3,4

Ja, det går om du bokar som AA(American Airlines) biljett.

Screenshot20120308_1.jpg
 
Toppen