Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

Jeg har bestilt en TP run i påsken 2019. Flyr GOT-HEL-LHR-PHL-MIA. Tilbake er det MIA-JFK-LHR-HEL-GOT. Betalte 11200 NOK:) 600 Tier Points. Jeg bor i Norge men booket en separat reise hjem fra GOT til OSL med SAS i Plus med FlyPremium. Jeg flyr Finnair A350 t/r LHR. Og mellom LHR og PHL er det BA 747 og der oppgraderte jeg til F med 20.000 Avios og sikret meg sete 1A:D Hjemover er det også 747 mellom JFK og LHR og da har jeg 62A
 

011430121

Medlem
Jeg har bestilt en TP run i påsken 2019. Flyr GOT-HEL-LHR-PHL-MIA. Tilbake er det MIA-JFK-LHR-HEL-GOT. Betalte 11200 NOK:) 600 Tier Points. Jeg bor i Norge men booket en separat reise hjem fra GOT til OSL med SAS i Plus med FlyPremium. Jeg flyr Finnair A350 t/r LHR. Og mellom LHR og PHL er det BA 747 og der oppgraderte jeg til F med 20.000 Avios og sikret meg sete 1A:D Hjemover er det også 747 mellom JFK og LHR og da har jeg 62A
Ringde du och bokade denna resa, eller var det på BA hemsida?
 

Flying Finn

Medlem
Ja, ja... Så går det när man i sista minuten har äntligen fått färdig sin finslipade routing och reseplan. *facepalm*

Det blev nu ingen TP run till Florida i april. Tydligen gick faren ut med BA enligt svensk eller finsk tid (ARN eller kreditkortet), medan jag förväntade mig att det skulle varit UTC som gäller. :rolleyes: Nåja, nu vet jag åtminstone något nytt igen. :confused: Kan åtminstone säga att jag är troligen legitimt biljettoptimeringsnörd! Vem annan skulle spendera 45 min på nyårsnatten till 1-800-AIRWAYS? :D

Routingen och flygplansvalen var nogra uttänkta. Även beräknade tid för Centurion-loungen på IAH. :p

flyglista.jpg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Får nu komma på något annat i stället för att förnya status med BAEC. :)
 
Någon som vet ifall det finns liknande deals idag? Har 900 EUR att bränna på BA så hade varit ett ypperligt tillfälle att åka lite långt till USA :D
 
Toppen