Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

Enligt gcmap.com skiljer det en mile om man söker på flygplatser, inget om man söker på städer (STO/LON/NYC). Det senare hamnar en mile över MPM, men det står också i reglerna att

Kod:
TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA MIA AND/OR NYC AND/OR RDU AND/OR CHI AND/OR CLT

vilket jag tolkar som att man har ytterligare 550 miles att röra sig med.

Men det kanske är andra restriktioner, jag får lite högre pris när jag söker med Boston.
 

AABack2ARN

Medlem
Korrekt: om du flyger via Miami, New York City, Raleigh-Durham; Chicago eller Charlotte har du 550 extra miles att leka med som du kan nyttja för extra anslutningar. Dock vet jag inte om du skulle få 1100 extra miles om du flyger både via MIA och NYC.

Jag antar att du klippt ovan från Americans version av reglerna då detta är klassiska gateways för deras Atlantflyg. Hur står det beskrivet på de andra bolagens regler?
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant! AAs routingregler för ILN2T8S6 säger

Kod:
PUBLISHED RTG STO-MIA/AA      EF-05SEP18 DIS-INDEF
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 5949
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
       TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA MIA AND/OR NYC AND/OR RDU AND/OR CHI AND/OR CLT
       TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA CLT OR PHL
       TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA CHI AND/OR DFW AND/OR RDU AND/OR MIA AND/OR CLT
       TICKETED POINT DEDUCTION OF 705 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA SUB AREA 21

medan BAs routingregler för motsvarande fare (ILN2T8S6) säger

Kod:
PUBLISHED RTG STO-MIA/BA      EF-05SEP18 DIS-INDEF
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 5949
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
       TICKETED POINT DEDUCTION OF 705 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA SUB AREA 21
       TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA DFW AND/OR CHI AND/OR MIA AND/OR NYC AND/OR RDU

Så om du bokar på AA-stock får du fler val. Känns som något konstigt copy-paste fel (?). Bägge via ExpertFlyer.
 
Nu när vi ändå är inne på ämnet, vad är "SUB AREA 21"? Jag har försökt googla detta tidigare men inte fått någon information jag lyckats tolka.
 

agehall

Medlem
Nu när vi ändå är inne på ämnet, vad är "SUB AREA 21"? Jag har försökt googla detta tidigare men inte fått någon information jag lyckats tolka.
Jag tror det avser arean mellan Area 2 (EU) och Area 1. Men jag är inte säker och jag vet inte vad som faktiskt faller in där. Har du mer context?
 

palmen

Moderator
Jag tror det avser arean mellan Area 2 (EU) och Area 1. Men jag är inte säker och jag vet inte vad som faktiskt faller in där. Har du mer context?
Det som står i routing reglerna


PUBLISHED RTG STO-MIA/BA EF-05SEP18 DIS-INDEF
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 5949
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
TICKETED POINT DEDUCTION OF 705 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA SUB AREA 21
TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES WHEN TRAVEL IS VIA DFW AND/OR CHI AND/OR MIA AND/OR NYC AND/OR RDU
 

Homer

Medlem
Någon som behöver en jul/nyårsresa?


JUl.jpg
 
Toppen