Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-New York T/R, Star Alliance JV, från 12.500 SEK

Senator

Moderator
Naturligtvis..lyckades inte få fram priserna bara. Gick dock bättre när jag rensade cookies ?

Fråga 1 är jo om det finns platser just det datum du vill åka, jag söker alltid med deras +/-3 dagar funktion. Det med 'cookies' är ganska vanligt problem hos flygbolagen upplever jag. Kan vara smart som du gjorde att rensa bort 'cookies' ibland.
 

Aviator

Medlem
Kanske en dum fråga, men hur räknar jag baspoängen i eurobonus på swiss i P klass? Enligt cirklemapper är det 4870 miles arn-zrh-ewr, blir det då x2 i och med returresan + 200% av det i och med P klass?
 

Senator

Moderator
Kanske en dum fråga, men hur räknar jag baspoängen i eurobonus på swiss i P klass? Enligt cirklemapper är det 4870 miles arn-zrh-ewr, blir det då x2 i och med returresan + 200% av det i och med P klass?

ARN-ZRH är väl fixed?... Åker du med SAS kärrorna är det väl 3 000 EB poäng + Silver/Guld bonus? Men Swiss är bättre :) vet inte vad du får mellan ARN-ZRH där
http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/SWISS/

Jag menar du kan boka Swiss flygnummer som flygs av SAS så tjänar du mer EB poäng

ZRH-JFK är 3 931 miles som jag gissar avrundas till 4 000 x 2 = 8 000 varje håll.. Ungefär så
 

Aviator

Medlem
ARN-ZRH är väl fixed?... Åker du med SAS kärrorna är det väl 3 000 EB poäng + Silver/Guld bonus? Men Swiss är bättre :) vet inte vad du får mellan ARN-ZRH där
http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/SWISS/

Jag menar du kan boka Swiss flygnummer som flygs av SAS så tjänar du mer EB poäng

ZRH-JFK är 3 931 miles som jag gissar avrundas till 4 000 x 2 = 8 000 varje håll.. Ungefär så

Antingen är jag väldigt trött nu eller så missförstår jag :)

SWISS P klass ger:
200 % till SAS EuroBonus

arn-zrh-jfk 4856 Miles (som avrundas till 5000?), så om jag åker den sträckan fram och tillbaka med Swiss så blir det 10.000 miles. Sedan är det 200% intjäning till EB = 20.000 EB . Eller?
 

Senator

Moderator
Antingen är jag väldigt trött nu eller så missförstår jag :)

SWISS P klass ger:
200 % till SAS EuroBonus

arn-zrh-jfk 4856 Miles (som avrundas till 5000?), så om jag åker den sträckan fram och tillbaka med Swiss så blir det 10.000 miles. Sedan är det 200% intjäning till EB = 20.000 EB . Eller?

Resor inom Europa och resor utanför Europa räknas olika, och du måste dela upp (alltid) segment för segment då alla program räknar detta per segment:
ARN-ZRH = "fixed" antal poäng
ZRH-JFK = baserat på distans

Om man flyger SAS flyg bokat som LX flygnummer mellan ARN-ZRH/GVA har jag för mig att du får flera Eurobonus poäng

Så:
ARN-ZRH LX med flygs av SAS = 3 000
ZRH-JFK LX flygs av LX = ca 8 000
så runda slängar 22 000 t/r
 

Aviator

Medlem
Resor inom Europa och resor utanför Europa räknas olika, och du måste dela upp (alltid) segment för segment då alla program räknar detta per segment:
ARN-ZRH = "fixed" antal poäng
ZRH-JFK = baserat på distans

Om man flyger SAS flyg bokat som LX flygnummer mellan ARN-ZRH/GVA har jag för mig att du får flera Eurobonus poäng

Så:
ARN-ZRH LX med flygs av SAS = 3 000
ZRH-JFK LX flygs av LX = ca 8 000
så runda slängar 22 000 t/r

Ah, hade helt glömt bort! Tack :)
 
Toppen