Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-New York T/R, Star Alliance JV, från 12.500 SEK

conman

Ny medlem
Kontentan är att man kan åka via 3 städer i Kanada, och en handfull städer på USAs östkust + några sträckor inom Europa.

Austrian punkt 2 listar SFO och LAX. Så även västkusten om man vill ta en rejäl omväg?
EDIT: Sorry, missade att jurgenb noterade och frågade detsamma.

Ett annat exempel från Swiss:
STO-GVA-ZRH-YTO/YMQ/WAS/TPA/NYC/MIA/EWR/BOS-US/UA/LX/LH/AC-NYC

Betyder detta att man kan boka t.ex. STO-GVA-ZRH-YYZ-NYC till liknande pris?

Säg att man får en sån idé... då är väl nästa steg att se om det finns tillgängligt? Tänker jag rätt att begränsa sökningar (t.ex. på Expertflyer) till klassen P och se vad som kommer upp? Finns det möjlighet att bolagen trots reglerna har begränsat tillgänglighet på kombinerad biljett som går via SFO så att det inte går att boka, eller måste de gå med på detta enligt reglerna ovan så länge som biljettklass P finns på varje leg så att säga? Det känns ju lite underligt att SFO finns med som val för en biljett som skall sluta i NYC?

Så mycket att lära... Om inte det finns en annan tråd att peka på kanske detta är en lika bra tid som någon att förklara hur man läser tabellerna även för "vanliga människor" ;)

Förresten hittade jag en tråd här: (men litar mer på bc.se så det skadar inte att fråga och bekräfta)
Deciphering Fare Rules - Hack My Trip
 
Last edited:

Senator

Moderator
Kul routing ni har hittat med OS via LAX och SFO :) frågan är rent praktiskt hur man löser detta? OS flyger inte själva dit, men har säkert code share på LH, LX, eller UA alternativt routing via YYZ, JFK, ORD eller IAD som är OS egna destinationer i Nordamerika.

Jag gissar att t.ex. Expedias algoritmer söker fare basis på långsträckan baserat på marketing carrier så det krävs lite hjälp av en duktig agent gissar jag. Ett alternativ är att testa boka via Austrian.com och Air Manager där. Hinner inte kolla själv idag
 

jurgenb

Medlem
Då det står följande i deras fare rules..

STO-OS-VIE-OS-ZRH/MUC/LON/FRA/DUS-OS-YYC/YVR/YUL/YTO/WAS/
SFO/MIA/MEX/LAX
-UA/OS/LH/AC-NYC

Kan man ju tycka att det borde gälla just UA/OS/LH samt AC flighter.. code share el ej?!
 

Dr. Miles

Expert
Då det står följande i deras fare rules..

STO-OS-VIE-OS-ZRH/MUC/LON/FRA/DUS-OS-YYC/YVR/YUL/YTO/WAS/
SFO/MIA/MEX/LAX
-UA/OS/LH/AC-NYC

Kan man ju tycka att det borde gälla just UA/OS/LH samt AC flighter.. code share el ej?!
Det gäller enbart mellan de städerna, alltså mellan YYC/YVR/YUL/YTO/WAS/SFO/MIA/MEX/LAX och New York.
Flygning mellan Wien och YYC/YVR/YUL/YTO/WAS/SFO/MIA/MEX/LAX måste bokas som OS flightnummer.
 

jurgenb

Medlem
Ja precis, men att få ett OS nummer mellan ZRH/MUC/FRA till SFO borde inte vara helt omöjligt va?
 

Senator

Moderator
Ja precis, men att få ett OS nummer mellan ZRH/MUC/FRA till SFO borde inte vara helt omöjligt va?

OS (LH) 7319 0 FRA
06/04/13 10:10 AM LAX
06/04/13 12:45 PM 74H

OS (LH) 7317 0 FRA
06/04/13 2:05 PM LAX
06/04/13 4:40 PM 744

OS (UA) 7998 0 LAX
06/11/13 6:00 AM JFK
06/11/13 2:20 PM 757

Det går nog, men frågan är hur man bokar detta
 
Toppen