Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Dubai T/R, Austrian, 12.700 SEK inkl. skatter

agehall

Medlem
Hur länge kör de med A340? Blev ju lite sugen nu, bra pris, men deras ordinarie 767 kanske inte är lika trevlig?

Deras 767 är INTE lika trevlig.

När LH flyger för OS - är det bara planet som är inlånat, eller är det även LH's servicekoncept och personal?

Osäker på om LH-personalen kom med eller inte, men de kör me OS servicekoncept, dvs Y och C. Dock så har planet F kabin, som enligt ryktet ska användas, men med C service. Har man M&M status finns det nog god chans att få sitta där...
 

Magino

Medlem
När LH flyger för OS - är det bara planet som är inlånat, eller är det även LH's servicekoncept och personal?

De kommer att ha LH personal ombord dessa flyg. Anledningen till att man hyr in dessa plan är att när Austrian gick i konkurs och all personal var tvungna att flytta över till Tyrolen var det inte alla som ville ha de sämre villkoren, därför har man nu lite personal brist. Just nu är det tänkt att DXB kommer flygas av LHs a340 fram tills den 10e September.

Även att tänka på är att i November kommer OS att börja uppdatera sin business och man räknar med att vara klar i April 2013 (tror det var April iaf, hittar inte vart jag läste det). Då kommer man få stolar likt LX och SN.
 

Dr. Miles

Expert
Priset gäller fortfarande.
Nu kör Austrian (Tyrolean) refitted Boeing B767 mellan Wien - Dubai med nya Business class stolar.
http://www.businessclass.se/lufthan...g-haul-flotta-business-class-2.html#post95969

Austrian Airlines ny Business class:
Neue%20Business%20Class%20Langstrecke%20(3).ashx

Neue%20Business%20Class%20Langstrecke%20Full%20Flat%20Sitze%202.ashx

(Foto: Austrian Airlines Press Corner)
 

Tjaeng

Medlem
Har både 767 och 777 samma konfig med de nya stolarna, dvs alternerande 1-2-1 och 2-2-1? Känns som att skillnaden i rymlighet skulle bli rätt stor med tanke på planens olika fuselage width. A330/340 hos LX och SN torde väl ligga mittemellan 767 och 777...
 

SK1989

Medlem
Har både 767 och 777 samma konfig med de nya stolarna, dvs alternerande 1-2-1 och 2-2-1? Känns som att skillnaden i rymlighet skulle bli rätt stor med tanke på planens olika fuselage width. A330/340 hos LX och SN torde väl ligga mittemellan 767 och 777...
Finns bilder och seatmaps på de nya kabinerna på Austrians blogg! För nuvarande är endast en av varje ombyggd och 777orna beräknas vara klara till sommaren medan 767orna blir klara först i höst.

767:
Gallery: refit of the Boeing 767 in Shannon | Austrian Airlines red|blog

777:
Gallery: conversion of the Boeing 777 in Vienna | Austrian Airlines red|blog
 
Last edited:

Tjaeng

Medlem
Finns bilder och seatmaps på de nya kabinerna på Austrians blogg!
Enligt seatmappen i min tidigare inlägg, är det 1-2-1 på Boeing B767.

Se där, tack! så alternerande 4/4, 4/5 och 4/6 på B767, A330/340 resp B777. Låter väl rätt rimligt. B777-konfigen med alternerande 2-2-2 och 1-2-1 ger ju större andel "throne"-seats med avlastningsbord på bägge sidor (jfr A-sätena på jämn rad på LX). 200% till EB gör ju detta till en definitiv kandidat när nytt kvalår börjar..
 

Senator

Moderator
Det har blivit en del ändringar här också ser jag:

Ursprungspris från Dr. Miles var:
Z-klass 9 210kr före skatter och avgifter

Nu finns:
P-klass 8 320kr
Z-klass 10 470kr
D-klass 14 080kr

Skatter och avgifter från Austrian.com ligger på 3 540kr t/r.

Något händer här:
Corporate Headquarters:
Deutsche Lufthansa AG
Von-Gablenz-Str. 2-6
50679¬ Köln

Känns som man börjar tappa verklighetsförankring i Lufthansa SCORE programmet och fokuserar alldeles för mycket inåt och inte ut mot marknaden.

Intressant nog att Miles & More inte vinner ett pris i år på Freddie Awards, man har prenumererat på detta innan...
 
Toppen