Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Ashgabad T/R, Belavia 7.900 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det finns någon som vill använda denna biljett på BusinessClass.se, men det är i alla fall värt att posta denna udda flygbolag och rutt.

För dem som inte vet var Ashgabad är, det ligger i Turkmenistan och är deras huvudstad.

[Business class] Stockholm-Ashgabad T/R, Belavia 7.900 SEK inkl. skatter

STO-ASB T/R
Flygbolag: B2(Belavia, vitryskt flygbolag)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: D
Fare basis: DSP6M
Pris: 7.160 SEK + skatter (ca 740 SEK)
Min/Max stay: --/6 månader
Stopover: Nej
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Stockholm-(B2)-Minsk-(B2)-Ashgabad

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag har inte kunnat hitta några bilder om Belavias Business class produkt. Vem vill bli först att posta här? ;)
 

Jacob

Medlem
Det har i alla fall tidigare varit hopplöst svårt att få turistvisum till Turkmenistan och med tanke på hur landet styrts finns det nog inte så mycket affärsförbindelser med Sverige.

Men gillar man udda resmål så varför inte. Nu när Niyazov (turkmensk president på livstid, en högst udda figur) inte längre är i livet kanske saker och ting lättas upp lite.
 

Dr. Miles

Expert
Det har i alla fall tidigare varit hopplöst svårt att få turistvisum till Turkmenistan och med tanke på hur landet styrts finns det nog inte så mycket affärsförbindelser med Sverige.

Jag har hört att transitvisum är inte så himla jobbigt att ansöka.
Tyvärr det tar dock tid att ansöka och det ger bara 5 dagar. Dessutom man måste ange både inresepunkt och utresepunkt vid ansökan.
 
Tror det är ett av få länder där man inte förstår att man kan resa bara för att resa. En del forklaring nog krävs för att få visum. Är man i olje- gasbranchen då kan det vara intressant.
 

Jacob

Medlem
Jag skulle gärna åka till Ashgabad, det är en stad inte helt olik Pyongyang i Nordkorea.

Ledaren Niyazov skrev bland annat en bok, Ruhnama, som alla i landet tvingades läsa och den finns som rörlig staty mitt inne i staden och öppnas upp precis som en riktig bok och lyses upp av starka strålkastare varje kväll.

Ashgabad måste också vara en ganska ren stad med tanke på att Niyazov förbjöd hundar i staden eftersom han tyckte de skräpade och luktade illa. När han själv slutade röka förbjöd han samtidigt alla andra i Turkmenistan att röka för att inte bli frestad själv.

Det finns även ett ispalats precis utanför Ashgabad eftersom Niyazov tyckte att även de ute i öknen skulle få lära sig åka skridskor.
 
Toppen