Senaste nytt

[Business class] Skandinavien-Kina T/R, Air France/KLM, fra 7.400 DKK / 8.700 NOK / 9.300 SEK inkl.

FF#1

Medlem
Tack för svar, även utan stopover så är det ett billigt sätt att ta sig till Asien för de som tex vill göra milage run eller bra semestra där. Det är ju som sagt billigt att ta sig vidare under ståndsmässiga former där borta.
 

Dr. Miles

Expert
ja så långt är jag med, men hur tolkas detta, "
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS"

Betyder det att det är fritt fram att kombinera, enkla, dubbla och cirklar, vad det nu är i praktiken?
Du kan kombinera t ex en fare till Wuhan och en fare till Chengdu.
Om base fare till Wuhan är 4.000 SEK och base fare till Chengdu är 5.000 SEK, blir det 4.500 SEK exkl. skatter.
(4.000 + 5.000) / 2 = 4.500
 

Dr. Miles

Expert
Tack för svar, även utan stopover så är det ett billigt sätt att ta sig till Asien för de som tex vill göra milage run eller bra semestra där. Det är ju som sagt billigt att ta sig vidare under ståndsmässiga former där borta.
Chengdu är en stad som tillåter upp till 72 timmars visumfri vistelse när man har internationell anslutning till ett tredje land (eller Hong Kong/Macau/Taiwan).
Dock det kan bli svårt i praktiken i och med att minimum stay är 7 dagar från första utrikes flygning.

http://www.businessclass.se/forum/t...r-upp-till-72-timmars-visumfri-transit.17081/
 

Dr. Miles

Expert
Denna deal finns från de flesta Europeiska länder men jag har märkt att det är olika regler mellan olika länder.
T ex priserna från Skandinavien tillåter flygning med icke AF/KL flight inom Asien men det gör inte för fare från Tyskland.

En del av fare rules av ZPRDE (från Tyskland):
Kod:
FLIGHT APPLICATION

THE FARE COMPONENT MUST BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY KL FLIGHT OPERATED BY KL
ANY AF FLIGHT OPERATED BY AF
ANY KL FLIGHT OPERATED BY AF
ANY AF FLIGHT OPERATED BY KL.
 

Dr. Miles

Expert
Routing som Stockholm-Paris-Shanghai-Chengdu ger mest miles till Flying Blue.
Screenshot20150218_7.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
  • Stockholm-Paris: 959 miles
  • Paris-Shanghai: 5.771 miles
  • Shanghai-Chengdu: 1.061 miles
Air France J klass inom Europa ger 250% miles till Air France/KLM Flying Blue
Air France Z klass ger 125% miles till Air France/KLM Flying Blue
China Eastern J klass ger 125% miles till Air France/KLM Flying Blue

  • 959 miles x 250% x 2 (t/r) = ca 4.795 miles
  • 5.771 miles x 125% x 2 (t/r) = ca 14.427 miles
  • 1.061 miles x 125% x 2 (t/r) = ca 2.652 miles
4.795 + 14.427 + 2.652 = ca 21.874 miles

Enligt FlyerTalk, AF112/117 mellan Paris-Shanghai v.v. flygs med Boeing 777 som har ny Business class kabin.
777 New Cabins - Deployment Schedule - FlyerTalk Forums

Air-France-new-business-class-Affaires-Paris-CDG-New-York-Boeing-777-200-07-720x480.jpg

Air-France-new-business-class-Affaires-Paris-CDG-New-York-Boeing-777-200-30-720x438.jpg

Test: Air France nya business class - invigningsflygningen Paris-New York - BusinessClass.se

Kanske något för @rvarttinen?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant

Dr. Miles

Expert
Dealen är förlängd.
Köpa senast 2015-MAR-31.
Kod:
SALES RESTRICTIONS
FOOTNOTE RULE
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 31MAR15.
 

Dr. Miles

Expert
Hej Dr. Miles,
Biljetten måste ställas ut före 28 Feb vilket är i morgon så kan du vara snäll och maila mig ditt telenummer så ringer jag upp (efter 10:30, möte nu) så säljer vi biljetten till dig direkt (om det finns platser de datum du vill åka) min email är: tipalitz@airfrance.fr

Mvh
Tina
Tack Tina för hjälpen.

Nu har jag bokat en resa till Chengdu.

Jag fick en ypperligt service från Air France bokningsteamet. Man önskar att alla är lika duktiga som er. Det skulle underlätta vårt liv mycket. :)
 

Bibinski

Medlem
Förstår jag rätt att man får åka via HKG men kan inte ha HKG som slutdestination ? Om så är fallet, har du möjlighet att ge tips på vilken flygplats man bör åka ifrån till HKG på smidigast sätt ?

EDIT: Var slarvig och läste inte när man behöver resa ut. Min resa är planerad i November och jag kan då inte nyttja denna deal, hursom så skulle det vara jättesnällt om jag kunde få svar på ovan. Är också nyfiken på hur vanligt det är med sådana här deals till just Kina/HKG ifall det är värt att vänta lite med tanke på att det är väldigt lång tid tills jag ska åka? :)
 
Toppen