Senaste nytt

[Business class] Reykjavik-Ushuaia T/R, American Airlines, 15.200 SEK inkl. skatter

jumbooze

Medlem
Jag behöver antagligen åka till EZE om några veckor i tjänsten. Kanske kan lyckas få det här att funka, ta mig till/från Island på EB-poäng. Synd bara att vår resepolicy endast tillåter resor i eco men om detta blir billigare än eco så ska det nog gå bra :)

Aj, EZE i eco, det är inte skoj, om du inte får till denna deal försök att få en fullpris klass i eco som tillåter uppgradering
 

tomle

Medlem
Lyckas inte prissätta denna på Matrix, hittar bara J1E6AR som går på runt 38.000 SEK inkl skatter :(
Ska försöka leka lite med datumen men har inte allt för stort svängrum

Edit: Hittade plats, 15240kr! Synd att det kostar 40000 EB-poäng att ta sig till och från Island utan att jag egentligen ens vill åka tillbaka dit, var där förra sommaren...

Verkar vara svårt att få in en stop-over i Stockholm på vägen tillbaka, priset går upp till 26000 :(
 
Last edited:

tomle

Medlem
Man kan visst boka denna med BA över Atlanten, vad rekommenderas: Gamla AA Business (som jag redan provat några veckor sedan) eller BA Business på 747 eller 777?
Blir nya AA Business på vägen hem men på utresan timar det inte bra.
 

tomle

Medlem
Verkar som om att det inte blev en resa med denna :(

Men för er som funderar men har svårt att hitta en biljett på rätt datum så kan man även söka på fare DNE0A6R5, detta drar upp biljettpriset med ca 2000 SEK men det är ju fortfarande ett fynd!
 

Senator

Moderator
beroende av vad man vill uppnå med denna resa (destination eller själva resan) så finns denna även hos Delta till EZE och GRU:
ZFFIS DL Z Round-Trip 11429(SEK) B

Denna prisas till runt 15 000kr med skatter och avgifter. DL kommer själva flyga direkt mellan KEF och JFK till sommaren med en B757-200ER.

Det går t.ex. att resa med AA flighter mellan USA och Sydamerika på denna. T.ex. säger routing restriktionen till EZE:
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 9292
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
 

Homer

Medlem
Är den här dealen död eller är det jag som är dålig på att söka ? Alltså Fare basis: INE0A6R5

Jag hittar den som Senator nämner ZFFIS för 17 717 kr
haken där är att KEF-JFK tydligen är seasonal annars finns det några kul rutter

KEF- JFK - SCL - AEP - USH där JFK-SCL är med LAN 787
(AEP en annan flygpl i Buenos AIres)

dessutom står det

Stopover restrictions
UNLIMITED FREE STOPOVERS PERMITTED.
 
Toppen