Senaste nytt

[Business class] Reykjavik-Ushuaia T/R, American Airlines, 15.200 SEK inkl. skatter

TheEagle

Medlem
Om jag nu nu lyckats ta fram en fare på ITA Matrix av lite mer avancerad typ som i tråden ovan. Hur gör jag för att boka denna? Vart skall jag vända mig?
 

TheEagle

Medlem
Kanske skulle uttryckt mig lite klarare. Vet att man kan kontakta flygbolaget. Men vilken/vilka resebyråer har ni goda erfarenheter av när det gäller resplaner av det mer avancerade slaget?
 

agehall

Medlem
Vet att man kan kontakta flygbolaget. Men vilken/vilka resebyråer har ni goda erfarenheter av när det gäller resplaner av det mer avancerade slaget?

Inga. Säg till när du hittar en.

Skickade häromdagen en förfrågan till en stor resebyrå i centrala stockholm om att boka en resa med *A eller OW till Australien. Skrev tydligt att jag ville utgå från ARN och i OW fallet börja med BA781 till LHR. Förslaget jag fick tillbaka utgick från CPH och gick med EK ner och BA hem...
 

agehall

Medlem
Är det inte dags att businessclass.se-eliten startar en egen resebyrå? Jag hade använt den i alla fall :cool:

Vi har pratat om det men det finns många hinder.

För det första vore det svårt att få full beläggning på en sådan premiumtjänst. För det andra, så förekommer det ibland ganska tveksamma bokningar och dessa vill man inte ta i med tång om man är en liten resebyrå för då kan flygbolagen skicka ett debit memo som mer eller mindre är en faktura på mellanskillnaden som resebyrån får stå för.

Ett annat hinder är att tex Amadeus (som jag faktiskt kontaktat om detta) inte alls förstår varför vi inte kan använda vanliga resebyråer, så de vill inte sälja access till oss.

Men visst vore det trevligt om vi kunde få till det.
 

MrBeen

Medlem
Som jag läser detta bör det gå att hitta detta pris till andra ställen i sydamerika. Då jag försöker leta efter resa tex till CWB via GRU på matrix får jag bara förslag som är rejält mycket dyrare. Jag försökte även med att modifiera fältet i advance routing enligt Dr Miles exempel med då ger den mig svaret att den inte hittar flyg. Någon som kan hjälpa?
 

tomle

Medlem
Jag behöver antagligen åka till EZE om några veckor i tjänsten. Kanske kan lyckas få det här att funka, ta mig till/från Island på EB-poäng. Synd bara att vår resepolicy endast tillåter resor i eco men om detta blir billigare än eco så ska det nog gå bra :)
 
Toppen